3 problemy z Twoim networkingiem

3 problemy z Twoim networkingiem Brian Lary / stock.xchng

Każdy chce mieć dużą sieć kontaktów biznesowych, które procentują. Jednak do tego potrzebna jest strategia.

Przy budowaniu sieci kontaktów często występują te trzy problemy:

1. Jesteś samolubny

Budując sieć kontaktów zastanawiasz się „jak mogę cię wykorzystać?” lub „w czym mi się przydasz?”. Tymczasem networking polega na wzajemnym pomaganiu sobie.

Oczywiście celem jest znalezienie kogoś, kto pomoże w rozwoju. Ale to cel także tej drugiej osoby. Jeśli Twoje problemy zdominują dyskusję, to nic nie osiągniesz.

Kluczem jest oferowanie wartości. Zanim o coś spytasz, zawsze musisz mieć gotową ofertę. Może to być kontakt do właściwej osoby albo chociaż ciekawy artykuł z branży.

Oferowanie pomocy na samym początku oznacza, że jesteś dobrym kontaktem.

2. Za długo czekasz z kontaktem

Podczas konferencji rozmowa była świetna. A potem pustka.

Aby podtrzymać kontakt, należy się odezwać najwyżej 24 godziny po rozmowie. Potem można na podstawie takiej rozmowy odświeżyć kontakty.

3. Nie utrzymujesz kontaktu

Zwracasz się do swoich znajomych tylko, gdy czegoś potrzebujesz. To zła strategia.

By utrzymywać kontakt wystarczy wysłać co jakiś czas email z ciekawym artykułem branżowym albo zwykłym, niezobowiązującym pytaniem o rozwój firmy.

Potem, gdy cały czas im się przypominasz w ten sposób, prośba o pomoc nie wydaje się taka natrętna.

Opracowano na podstawie careerealism.com

Nowoczesna Firma S.A. Konrad Budek