7 cech naprawdę przekonujących ludzi

7 cech naprawdę przekonujących ludzi marcello99 - sxc.hu

Czasem rozmówca po prostu musi zmienić zdanie. A te 7 podpowiedzi pomoże ci go do tego skłonić.

Choć nie wszyscy są sprzedawcami, każdy od czasu do czasu musi przekonać rozmówcę do swoich racji. Być może chcesz przekonać swojego pracownika, by się bardziej wysilił lub swojego szefa, by dał ci możliwość zrealizowania pomysłu.

Najbardziej przekonujące są zazwyczaj dzieci, które potrafią namówić dorosłych na wiele dziwnych rzeczy. To dorośli mają problemy z perswazją i przekonywaniem.

Jacy więc są ludzie prawdziwie przekonujący?

Mają cel

Ludzie, którzy mają dar przekonywania używają go w konkretnym celu i doskonale wiedzą, jaką on im daje siłę. Jednocześnie zdają sobie sprawę, że większość rozmów nie wymaga przekonania kogoś do swojej racji.

Podobne artykuły:

Ci, którzy agresywnie forsują swoje racje mają małą siłę przebicia – zazwyczaj spychają innych do defensywy.

Ci, którzy umieją najlepiej przekonywać, po prostu to robią. Wysuwają kilka celnych i przemyślanych argumentów i pozwalają innym je zrozumieć. Chcesz lepiej i skuteczniej przekonywać do swojej racji? Mniej się kłóć i mniej dyskutuj.

Słuchają. Dużo słuchają

Samo forsowanie argumentu nigdzie cię nie zaprowadzi. Dlatego naprawdę przekonujący człowiek potrafi przedstawić swoje argumenty w sposób jasny i zrozumiały. Ale to tylko połowa sukcesu.

Gdy starają się kogoś przekonać, słuchają swojego rozmówcy. Chcą wiedzieć, czy dajesz się przekonać do ich punktu widzenia. Następnie słuchają i analizują twoje obawy, do których muszą się ustosunkować. A na końcu nasłuchują w poszukiwaniu punktów, w których się zagadzacie, by wypracować wspólne stanowisko. Ludzie, którzy umieją przekonywać słuchają swoich przeciwników.

Tworzą porozumienie

Łatwo jest odrzucić kogoś, kto próbuje cię do czegoś przekonać, jeśli zupełnie nic cię z nim nie łączy. Ci, którzy umieją przekonywać, doskonale zdają sobie z tego sprawę. Dlatego chętnie szukają punktów wspólnych. Okazują empatię i zrozumienie dla twojego stanowiska, cały czas podkreślają, że są po twojej stronie. Potrafią okiełznać zniecierpliwienie, abyś to ty decydował, kiedy mogą dość do słowa. Jeśli zostaniesz zaproszony do przedstawienia poglądów, zamiast je siłą wymuszać, najprawdopodobniej osiągniesz sukces.

Są wiarygodni

Jeśli ktoś cię przekonuje, nie może ignorować faktów. Wszyscy doskonale wiedzą, że świat jest pełen szarości. Poważają cudzą opinię i szanują cię za to, że jesteś przekonany do swojej. Co więcej, w pełni uznają każdy twój sensowny i mocny argument. A to wytrąca ci z ręki możliwość odrzucenia ich argumentów.

Gdy kogoś przekonujesz do swojej racji, szanuj jego poglądy i utwierdzaj jego przywiązanie do faktów. Odpłacą ci takim samym szacunkiem, a szacunek to pierwszy krok do przekonania kogoś.

Wiedzą, kiedy zamilknąć

Nie da przekonywać skutecznie mając opinię osoby wiecznie kłótliwej. A zalewanie kogoś potokiem argumentów nie jest skuteczną strategią. Tom Hopkins wskazuje, jak ważne są klucowe pytania w dyskusji – takie, od których zależy dalszy jej przebieg. - Musisz zamilknąć – mówi – Ten, kto pierwszy się odezwie, przegrywa.

Wiedzą, kiedy odpuścić

Choć natychmiastowe przekonanie kogoś do swojej racji to piękna wizja, zazwyczaj potrzeba na to czasu i przemyśleń. Zasiane ziarno musi wykiełkować. Dlatego dają ci czas, byś przemyślał argumenty. Doskonale wiedzą, że wewnętrzną walkę prowadzisz sam, a ich obecność w żaden sposób nie pomoże.

Podobne artykuły:

Następnym razem, gdy będziesz kogoś przekonywać, zastosuj się do powyższych wskazówek. Jeśli nie uda się, to prawdopodobnie i tak by się nie udało i tylko zmarnowałbyś czas i siły.

Opracowano na podstawie tekstu Kevina Dauma z inc.com

Nowoczesna Firma S.A. Konrad Budek

Konrad Budek

Dziennikarz, redaktor i specjalista od mediów elektronicznych...

subskrybuj
napisz do eksperta

Inne artykuły autora:

Dalej

x

1 komentarz

Nie udało się dodać komentarza, spróbuj ponownie za chwilę

Komentarz powinien być dłuższy niż 5 znaków

Prosze wprowadzić prawidłowy adres e-mail

Nick powinien być dłuższy niż 4 znaki