7 oznak, że nie będziesz dobrym przedsiębiorcą

7 oznak, że nie będziesz dobrym przedsiębiorcą sxc.hu/profile/pepo

Jeśli znajdziesz je u siebie, lepiej nie zakładaj własnego biznesu.

Czujesz, że masz dużo energii i świetne pomysły, które pozwolą ci zdobyć rynek swoim startupem? Masz za sobą szereg konferencji, gdzie słuchałeś mistrzów biznesu?

Lepiej to przemyśl to po raz drugi. 

Potrzebujesz czasu dla siebie

Gdy zaczniesz szukać zysków w swojej pierwszej firmie, sprawdzanie co słychać u znajomych na Facebooku i przeglądanie ulubionych zdjęć będzie tylko odległym wspomnieniem.

Podobne artykuły:

Na początku prowadzenia biznesu należy zapomnieć o wolnym czasie. Zwłaszcza czasie dla siebie.

Czas wolny należy spędzać na rozwoju własnym i rozwijaniu biznesu. Jeśli to za duże wyzwanie, lepiej nie zakładaj firmy

Chcesz spersonalizować swoje biuro

We własnym biurze chcesz mieć fajne meble, duże biurko i dobry komputer. To raczej się nie uda.

Na początku wszystko musi być możliwie najtańsze. Startup nie może sobie pozwolić na wydawanie pieniędzy na cokolwiek, co nie ma styczności z klientem. A kwiatki i obrazki do biura są właśnie czymś takim.

Zapominasz wynieść śmieci

Masz za dużo pracy, by zająć się prowadzeniem domu lub naprawą drukarki?

Podobne artykuły:

Może, ale jako przedsiębiorca już nie będziesz miał tego luksusu. Gdy masz młodą firmę, pełnisz w niej wszystkie role. Sprzedawcy, prezesa, księgowego i sprzątacza.

W startupie każdy ruch jest ważny i ani sekunda nie może być zmarnowana. Żadna oszczędność nie jest za mała, by ją brać pod uwagę.

Byłbym bardziej produktywny, gdybym miał…

Nowego laptopa? Lepszy telefon? Tablet?

Czy naprawdę od tego zależy produktywność? A może chodzi po prostu o nowe gadżety?

Prawdopodobnie żaden z przedsiębiorców nie powiedział „Gdy wreszcie kupiłem sobie iPada, przychody skoczyły pod samo niebo!”

Kupowanie sobie gadżetów, to w początkowej fazie działalności zwykłe marnowanie pieniędzy.

Denerwujesz się, gdy dyrekcja obcina budżet dla twojego zespołu

Na początku działania zazwyczaj nie ma czegoś takiego jak budżet. Pieniądze, które finansują działalność są twoje.

Jeśli nie lubisz modyfikowania planów spowodowanego małymi zasobami, lepiej nie zakładaj firmy.

Dążysz do równowagi między życiem i karierą

Każdy pracownik, który narzeka, że na etacie ma problem z małą ilością czasu na życie, nie powinien zakładać własnej firmy.

Mówisz „Już zrobiłem co do mnie należy”

Przedsiębiorca tak nie powie. Jego jedynym obowiązkiem jest pozostanie na rynku – a to oznacza ciągłą i ciężką pracę. Pracę, która nie obchodzi klientów ani urzędników. A to często od nich właśnie zależy, czy praca jest owocna. 

Opracowano na podstawie tekstu Jeffa Hadena w inc.com

Nowoczesna Firma S.A. Konrad Budek