7 rad na lepszy dzień

7 rad na lepszy dzień www.sxc.hu

Nie każdy dzień może być cudowny - to oczywiste. Ale to od ciebie zależy, jak ten dzień zaczniesz i w jaki sposób wykorzystasz czas, który masz między 8 a 16 codziennie. Wiele zależy od twojego nastawienia i chęci.

Poćwicz rano

Są dziesiątki argumentów przemawiających za poranną gimnastyką. Od zdrowia, po zastrzyk energii, który cię napędzi przez cały dzień. Badacze z Uniwersytetu w Vermont odkryli, że poranny, średnio intensywny trening, poprawia humor nawet na 12 godzin. Inne badania wskazują, że krótkie ćwiczenia zwiększają inteligencję, bo podczas wysiłku tworzą się nowe komórki mózgowe.

Co ważniejsze: dla dobrych efektów nie jest konieczne wykańczanie się i jazda o 5 rano na siłownię. Wystarczy kilka pompek, przysiadów, skłonów i brzuszków w salonie. Potwierdzone naukowo.

Nie jedz bezmyślnie

Jeśli cały dzień podjadasz przy biurku, może się to skończyć otyłością. A to, poza rozlicznymi negatywnymi skutkami dla zdrowia, prowadzi także do depresji. A depresja zabija produktywność.

Badacze z Uniwersytetu Cornell odkryli, że zwykła zmiana nawyków żywieniowych pozwala zredukować wagę. Najbardziej efektywna strategia to trzymanie w zasięgu rąk wyłącznie zdrowego jedzenia, jedzenie wyłącznie z talerza a nie z torebki oraz zjedzenie czegoś ciepłego w godzinę po obudzeniu się.

Nie pij napojów gazowanych. Zwłaszcza dietetycznych

To nic zaskakującego, że słodzone napoje gazowane są niezdrowe. A wręcz bardzo niezdrowe - psują się od nich zęby i łatwo utyć. Dlatego wiele osób pije takie napoje w wersji light - a to jeszcze gorzej.

Zgodnie z badaniami National Institutes of Health ludzie, którzy piją cztery lub więcej puszki gazowanych napojów dziennie, mają o 30 proc większe szanse dostać depresji niż ci, którzy od takich napojów trzymają się z daleka. A napoje dietetyczne zwiększają to ryzyko jeszcze bardziej.

Odkryj, co cię denerwuje

- Emocje sygnalizują, jak sobie radzisz z rzeczami ważnymi, na przykład życiowymi celami i relacjami z bliskimi - wskazuje Harvardzka psycholog Susan David. Wskazuje, że ktoś, kto ceni sobie wolność i niezależność może być wściekły na swojego szefa, który lubi mikrozarządzanie. Innych, dla których ważna jest rodzina, denerwuje długi dzień w pracy i przymusowe nadgodziny.

Dlatego warto, zamiast skupiać się na negatywnych emocjach, zdać sobie sprawę z ich przyczyny. Gdy już dowiesz się, co cię tak naprawdę boli, łatwiej wyeliminujesz źródło problemu.

Wyeliminuj rozpraszacze

Pomyśl o tej dzikiej satysfakcji, jaka przyjdzie z szybkiego wykonania ogromnej ilości pracy. A to, co cię rozprasza, uniemożliwia ci spokojne skończenie pracy. Dlatego tak ważne jest trzymanie ich na dystans, zwłaszcza, jeśli pracujesz w open space. W takiej sytuacji zainwestuj w słuchawki tłumiące hałas i nie zwracaj uwagi na ludzi krążących po biurze w poszukiwaniu rozmowy lub partnera do kawy lub papierosa. Postaraj się także wygasić swoją niepotrzebną aktywność w internecie dzięki takim rozszerzeniom przeglądarki jak StayFocusd lub WasteNoTime. Portale społecznościowe lub przeglądanie mało istotnych newsów może zabić twoją produktywność.

Szukaj dobrego śmiechu

Porcja zdrowego śmiechu w miejscu pracy daje wiele korzyści, zarówno zdrowotnych, jak i emocjonalnych. Co więcej, porcja wesołości w miejscu pracy podwyższa kreatywność i produktywność.

Podobne artykuły:

Dlatego niektóre firmy rozpoczynają spotkania biznesowe od dobrego żartu, lub wręcz występu komika puszczonego z YouTube.

Zakoleguj się z innymi pracownikami

Ze swoimi współpracownikami spędzasz większość czasu. Jeśli się z nimi zakolegujesz, tylko na tym zyskasz. Dlatego interesuj się nimi i często się uśmiechaj. A przede wszystkim - bądź sobą.

Ludzie lubiani nie boją się mówić o sobie, nawet, jeśli czasem stawia ich to w złym świetle. Jeśli jesteś szczery, chcesz rozmawiać, najprawdopodobniej znajdziesz z nimi nić porozumienia. A to zdecydowanie polepszy atmosferę w pracy.

Opracowano na podstawie inc.com

Nowoczesna Firma S.A. Konrad Budek