7 sposobów na przeładowanie pracą

7 sposobów na przeładowanie pracą melodi2 - sxc.hu

Za dużo na głowie? Oto siedem porad, jak sobie poradzić z niepohamowanym nawałem obowiązków.

Choć urabiasz ręce po łokcie, pracy zawsze jest za dużo, by dało się ją zrobić. Są jednak chwile, gdy praca po prostu przeraża. Dlatego, jeśli chcesz zachować produktywność i jakąkolwiek możliwość dalszej pracy, musisz szybko pozbyć się tego nadmiaru.

Prezentujemy 7 sposobów na szybką redukcję nadmiaru pracy.

1. Usuń nieważne projekty

Część zadań może wynikać z przyzwyczajenia, inne mogą być nieistotne dla działania firmy. Przejrzyj to, co masz do zrobienia i nadaj wszystkim zadaniom na liście priorytet od 1 do 5. Odsuń wszystkie piątki i skup się ja jedynkach (a potem dwójkach). Zawsze możesz później do nich wrócić, jeśli będą jednak potrzebne.

2. Zminimalizuj liczbę kroków

Ludzie lubią czasem skomplikować pewne zadania. Często dlatego, że nie mieli czasu lub chęci przemyśleć, jak należy je wykonać. Dlatego spójrz na wszystkie zadania (najpierw te  znajwyższym priorytetem) jakby były zupełnie nowe i postaraj się napisać dla nich plan działania na 5 punktów. Najprawdopodobniej uda Ci się uprościć kilka zadań.

3. Uporządkuj deadline’y

Wydaje się, że wszystko musi zostać zrobione teraz i natychmiast. Tak nie jest. Każde z zadań ma inną datę zakończenia. Na tej podstawie można je uporządkować, wpisać do kalendarza i ustalić kolejność, w jakiej mają być wykonywane.

4. Zleć część zadań

Być może ambicja przeszkadzała Ci uznać, że ktoś inny może wykonać dane zadanie szybciej i efektywniej. Teraz czas odłożyć to na bok i zlecić innym pracownikom tyle zadań, ile tylko możesz, by się odciążyć.

5. Skorzystaj z pomocy zespołu

Niech wszyscy zastanowią się, jak poradzić sobie z nadmiarem pracy i zleceń. Skłoń wszystkich współpracowników do ustalenia własnych priorytetów i uporządkuj pracę całego zespołu. Jeśli wspólnie omówicie swoje zadania, być może uda się wyeliminować powtarzające się czynności oraz uzyskać więcej czasu na dokończenie wszystkich projektów.

6. Skup się

Ciągłe przełączanie się między zadaniami kosztuje cię masę energii i czasu. Dlatego lepiej skup się na jednym zadaniu i je dokończ. Następnie weź się za kolejne. Potrzebujesz do tego spokoju, więc odwołaj wszystkie spotkania i wyłącz telefon. Zapewnij sobie możliwie najlepsze warunki do pracy umysłowej.

7. Rób sobie przerwy

Tak naprawdę przeładowanie pracą nigdy się nie kończy. Zawsze jest kolejny produkt do zaprojektowania i wypuszczenia na rynek lub kolejny sposób, by być lepszym niż konkurencja. Dlatego zadbaj o czas na odpoczynek, by nie wypalić się lub nie wylądować w szpitalu z powodu przemęczenia. Jeśli takie przerwy wpiszesz sobie w grafik, będzie Ci znacznie łatwiej.

Opracowano na podstawie tekstu Kevina Dauma z inc.com

Nowoczesna Firma S.A. Konrad Budek