8 sposobów na usprawnienie poszukiwań pracy

8 sposobów na usprawnienie poszukiwań pracy materiały PR

Czasem bywa tak, że poszukiwanie pracy ciągnie się miesiącami – kilkadziesiąt CV, kilka rozmów, kilka kontaktów i nic. Nie ma co rozpaczać, czas zmienić strategię. Oto kilka podpowiedzi, jak przełamać złą passę

1. Zorganizuj się

Przyklejane karteczki, notatki, ustawienia w kalendarzu – cokolwiek zadziała, by mieć poszukiwania pod kontrolą. Bałagan obniża produktywność.

2. Bądź dla siebie szefem

Dobrze, kiedy ktoś nas dyscyplinuje i nagradza. Dopóki nie ma się szefa, trzeba to robić samemu. Wyznaczamy więc małe cele i świętujemy małe sukcesy.

3. Odśwież swoje CV

Zanim zaczyniemy poszukiwania, pieczołowicie przepracowujemy treść CV i listu motywacyjnego. A co z jego wyglądem? Warto inaczej je poukładać, wypróbować różne fonty i nagłówki. Świeży layout może przykuć uwagę rekrutera.

4. Czytaj branżowe blogi

Znajomość fachowego języka sprawi, że potencjalni pracodawcy uwierzą, że wiemy o czym mówimy. Nowinki z branży dodadzą kolejnych punktów. Poczytanie o firmie, do której się aplikuje, jest kluczowe – przychodząc na spotkanie, warto wiedzieć co nieco o kulturze pracy, ostatnich projektach i jej pozycji na rynku.

5. Zostań fanem

Warto też obserwować firmę na portalach społecznościowych, by lepiej poczuć jej atmosferę i zrozumieć, jak sama się komunikuje.

6. Sprawdź, jaką marką jesteś

Wpisujemy własne nazwisko w wyszukiwarkę. Na pewno zrobią to rekruterzy. Co znajdą? Warto zadbać o to, by to, co im się wyświetli, było sensowne.

7. Sprawdzaj. Wszystko.

Zanim wyślemy CV czy maila do kolejnego potencjalnego pracodawcy, czytamy wszystko bardzo uważnie. Literówki i błędy to małe rzeczy, które robią bardzo złe wrażenie.

8. Nie pozuj na kandydata idealnego

Nie trzeba wyglądać i myśleć, jak ktoś skrojony pod daną firmę, by zrobić wrażenie. Świeże spojrzenie może przynieść więcej korzyści – oryginalność jest w cenie, bo często przynosi innowacje.

Monster Polska Sp. z o.o. Bartosz Struzik