Bądź wilkiem, a nie psem, czyli jak osiągnąć sukces zawodowy

Bądź wilkiem, a nie psem, czyli jak osiągnąć sukces zawodowy Robert Krool

Z Robertem Kroolem, ekspertem w dziedzinie przywództwa i restrukturyzacji, doradcą biznesowym, coachem, mentorem, rozmawia Olimpia Wolf

VI Kongres Sprzedaż - 2-4 kwietnia

Młodzi ludzie zastanawiają się, co zrobić, aby osiągnąć sukces zawodowy.

Jeśli młody człowiek chce dostać wskazówki, to jest jak pies. Oznacza to, że my kształcimy psy a nie wilki. Psy same wsadzają się w kierat: szukają wskazówek, pana, procedur, komend. To jest bardzo dobra metafora i dobrze, że bolesna. Kłopot z edukacją jest taki, że kształci się ludzi jak psy.

Co mogą z tym zrobić?

Zainwestować w wyobraźnię. Wszyscy jesteśmy równi, tylko kłopot polega na tym, co pozwoliliśmy zrobić ze swoją umysłowością. Część ludzi po warsztatach z inteligencji emocjonalnej mówi: panuję nad emocjami. Ale już tutaj tkwi problem – jak można panować nad swoimi emocjami? Ludzie nie potrafią ich wyrażać. To świadczy o tym, że ich umysłowości stały się umysłowościami niewolników. Takich psów, które żyją na smyczy.

Jak się z niej uwolnić?

Wyobraźnia to punkt pierwszy. Punkt drugi to oryginalność, czyli bycie sobą. Niestety, oryginalność nie jest przedmiotem jakichkolwiek interwencji rozwojowych w szkole. Istnieją oczywiście szkoły, w których uczniowie są pytani o własne zdanie. Dostają informację: wyraź się dziełem, projektem, ale wyraź się. Nauczyciel nie będzie tego oceniać, ale zobaczy, co ci w duszy gra. I to jest właśnie trzeci punkt – wolność – czyli coś, co nam w duszy gra.

Wtedy łatwiej o sukces?

Jeśli ktoś pyta: co ja powinienem zrobić w życiu zawodowym, żeby osiągnąć sukces, to ja pytam się jego: jakie cztery pytania zawsze bałeś się sobie zadać? jak ma wyglądać Twoje życie? co zawsze chciałeś zrobić, ale bałeś się spróbować? I wreszcie – o czym marzysz? To jest to pytanie, które zadajemy młodzieży na kursach LifeSkills: jakie jest twoje największe marzenie realne i nierealne? Następnie zapraszamy przedsiębiorców i menadżerów. Też kiedyś mieli marzenia, ale je zrealizowali. Dzieciaki robią wielkie oczy: jak to? To znaczy, że to, co sobie wyobrażałem, jest możliwe? Tak. I nie musisz się nikogo pytać. 

Przeczytaj całą rozmową z Robertem Kroolem, który będzie jednym z prelegentów podczas VI Kongresu Sprzedaż.


Robert Krool
Mentor. Diagnostyk. Alchemik zmiany.  Fundator i  prezes zarządu Fundacji LifeSkills, ceniony  doradca biznesu, biegły sądowy z zakresu reorganizacjii  restrukturyzacji oraz strategii i oceny ryzyk prowadzenia przedsiębiorstw. Uznany ekspert w dziedzinie przywództwa i restrukturyzacji. Posiada rozległe doświadczenie zarządcze i konsultingowe w  złożonych, rozproszonych geograficznie, wielodziałowych strukturach organizacyjnych oraz w spółkach stworzonych i zarządzanych przez właścicieli akcjonariuszy. Od 25 lat gromadzi różnorodne doświadczenia w diagnostyce rozwojowej, pracując z top menadżerami, przedsiębiorcami i liderami.  W 2012 r. został sklasyfikowany przez magazyn THINKTANK na 7. miejscu w rankingu najbardziej wpływowych doradców biznesu w Polsce. 

Autor szeregu programów edukacyjnych oraz koncepcji diagnostycznych Współtwórca koncepcji LifeSkills zakładającej, że kluczowe dla sukcesu i rozwoju osobistego są praktyczne umiejętności użyteczne zawodowo i społecznie.

VI edycja Kongresu Sprzedaż

Wyjątkowe, cykliczne spotkanie ekspertów obszaru sprzedaży, organizowane przez Nowoczesną Firmę S.A., które odbędzie się w Warszawie w dniach 2-4 kwietnia 2014 r. Podczas tego wydarzenia, swoją wiedzą i doświadczeniem na tematy najbardziej nurtujące obecnie branżę, podzielą się z Państwem wyjątkowi goście, m.in: Brian Tracy, Robert Krool, Urmil Gohil. 

Nowoczesna Firma S.A. Olimpia Wolf