Efektywna współpraca z Head Hunterem

Efektywna współpraca z Head Hunterem Kzenon - Fotolia

Współpraca z pracownikami Agencji Doradztwa Personalnego może być bardziej bądź mniej efektywna. Kandydat, który potrafi budować profesjonalne i długofalowe relacje z pewnością zwiększa swoje szanse na regularny kontakt z Headhunterami.

Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, które pomogą Ci być krok przed konkurencją:

  • Headhunter pracuje dla klienta nie dla kandydata – nie szuka im pracy.
  • Odpowiadaj na wiadomości – szanuj czas HH, a on odpłaci Ci się tym samym.
  • Zadbaj by Twoje dokumenty były spójne, czytelne i profesjonalnie opisane.
  • Informuj o zmianach w karierze – wysyłaj aktualizację CV, aktualizuj profil na GL/LinkedIn.
  • Bądź przygotowany do rozmowy, tak jak do rozmowy z potencjalnym pracodawcą.
  • Bądź szczery – nie ukrywaj faktów.
  • Informuj o swoich decyzjach dotyczących procesu rekrutacyjnego.
  • Zapytaj czy możesz coś dodać do swojego CV pod kątem oferowanego stanowiska/ poproś o feedback (informacje zwrotną).
  • Jeśli zależy Ci na oferowanej pracy i wiesz, że HH poleci Twoją kandydaturę klientowi – napisz maila – podsumuj swoje doświadczenie w świetle oferowanego stanowiska.
  • Przed rozmową telefoniczną zadbaj o komfort własny i Twojego rozmówcy.
  • Jeśli Twoje plany uległy zmianie, poinformuj rozmówcę z odpowiednim wyprzedzeniem.
  • Zarządzaj relacjami - będziesz kilkakrotnie zmieniał pracę w swojej karierze.

Czego można zasadniczo oczekiwać po współpracy z HH?

  • Bardziej szczegółowych informacji na temat stanowiska/odpowiedzialności/ struktury/ zadań/kultury organizacyjnej.
  • Podpowiedzi w zakresie wynagrodzenia na danym stanowisku.
  • Informowania o etapach procesu rekrutacyjnego.
  • Informacji zwrotnej po „interview” z klientem.

Czasami też:

  • Wskazówek dotyczących dokumentów aplikacyjnych w świetle danego procesu rekrutacyjnego .
  • Wskazówek dotyczących przygotowania się do rozmowy rekrutacyjnej – „debriefing”.
  • Wsparcia w negocjacjach wynagrodzenia z klientem.
  • Informacji na temat tego jak plasuje się nasza kandydatura na tle innych kandydatów – pomysłu na to, jaki jest nasz „unique selling point” (to, co nas wyróżnia).
  • Informacji o kluczowych kryteriach wyboru kandydata.

Na rynku polskim działa około 4000 Agencji Doradztwa Personalnego (większych bądź mniejszych, lokalnych czy międzynarodowych). Nie trać swojego cennego czasu. Przed kontaktem z HH sprawdź, w jakiego typu procesach się specjalizuje, czy prowadzi rekrutacje na stanowiska będące w kręgu Twoich zainteresowań.

Ready to Jump Michał Piątkowski