Masz tylko 24 godziny. Wykorzystuj je mądrze

Masz tylko 24 godziny. Wykorzystuj je mądrze sxc.hu/profile/scottsnyde

Nie możesz mieć więcej czasu niż inni. Każdy z nas ma 24 godziny na dobę, każdy z nas ma ma tego czasu tak samo dużo i tak samo mało.

Wszystko zależy od nas i od tego, czy wykorzystamy go mądrze, czy tez będziemy go marnować w nadziei, że nasze 24 h się magicznie rozciągną. Sądzę, że nawet jak doba będzie miała 28 h to i tak wielu z nas zabrakłoby czasu.

Zdaniem Donalda Wetmora, optymalna organizacja czasu pracy niekoniecznie zakłada pracowanie ciężej, a raczej - mądrzej

W usprawnianiu własnej organizacji czasu nie wszystko polega na dodaniu dodatkowych "dopalaczy"; wiele miejsca zajmuje raczej wyeliminowanie elementów powstrzymujących nas od wykorzystania pełni możliwości. 

Podobne artykuły:

Wystarczy zastosować się do dwóch prostych rad:

  1. PRZESTAĆ ROBIĆ PEWNE RZECZY.
  2. INNE RZECZY ZACZNIJ PO PROSTU ROBIĆ.

OK ale jak? :)

  1. Nikt nie robi dobrze dwóch rzeczy naraz (wyjątek stanowią niektóre kobiety:))
  2. pudelek.pl, gazeta.pl, onet.pl …... czy to rzeczywiście niezbędne do życia, aby wiedzieć, kto z kim się rozstał i co powiedziała jego była...
  3. Ustaw automatyczne sprawdzanie poczty co 30 minut – nie musisz tam zaglądać co 3 minuty. 
  4. Regularnie zadawaj sobie pytanie: Czy to robisz teraz jest tym co powinieneś robić teraz?
  5. UPORZĄDKUJ SWOJE MIEJSCE PRACY  - niech na twoim biurku nie leży sterta dokumentów, papierów. ZAŁATWISZ i chowasz do teczki, segregatora, szafki - zamykasz sprawę.
  6. NAJPIERW MYŚL – potem rób. Jeden wyjątek najpierw posprzątaj i się przygotuj – to rozjaśni umysł.
  7. SPOKOJNIE nie spiesz się! - poeta Bryan Waller Procter napisał: „ Najpotężniejsze siły najgłębszym spokojem są karmione”
  8. RÓB LISTĘ: to gwarantuję, że nie zapomnisz i pomyśl jaką będziesz odczuwał satysfakcję, gdy zaczniesz z listy po kolei wykreślać.
  9. Tylko nie szalej. 10 punktów wystarczy:)
  10. PRIORYTETY ( zakładam, że wiesz jakie jest twoje podstawowe zadanie -  czyli wróć do punktu 4:)

Organizacja czasu pracy nie polega na robieniu złych rzeczy szybciej. Polega na robieniu dobrych rzeczy. 

Vidi - Centrum Rozwoju Kadr Beata Motor