Pracodawcy zwiększają zatrudnienie. Coraz więcej ofert pracy w internecie

Pracodawcy zwiększają zatrudnienie. Coraz więcej ofert pracy w internecie Kurhan - Fotolia

Jak podało Biuro Inwestycji i Cykli Ekonomicznych (BIEC), Barometr Ofert Pracy, czyli wskaźnik obrazujący zmiany w liczbie publikowanych w internecie ofert pracy, w kwietniu br. wzrósł do 159,2 pkt. Miesiąc wcześniej było to 153,9 pkt.

Barometr Ofert Pracy opracowywany jest na podstawie ogłaszanych w internecie ofert pracy przez Katedrę Makroekonomii Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz BIEC.

Jak wskazał BIEC w komunikacie, który cytuje PAP, „W ostatnim czasie przedsiębiorcy mocno zmieniali liczbę publikowanych w kolejnych miesiącach ofert pracy, co przyczyniło się do zwiększonych wahań Barometru. Jednak obserwowane wzrosty przeważają nad spadkami i w rezultacie na rynku wolnych miejsc pracy wciąż rysuje się tendencja wzrostowa”.

Podobne artykuły:

„Perspektywy zatrudnienia dodatkowo poprawia rozpoczynające się w gospodarce sezonowe ożywienie. W końcu kwietnia w internecie opublikowanych pozostawało 96,8 tys. ofert pracy” – podano.

Jak wynika z zaprezentowanych danych wynika, w minionym miesiącu liczbę ofert pracy zwiększyli zwłaszcza przedsiębiorcy z południa Polski. Jak czytamy w komunikacie: „W woj. małopolskim zatrudnienie zwiększano w rozwiniętych w tym regionie usługach. W woj. dolnośląskim pracę oferował rozwijający się przemysł wysokich technologii”.

Poszukiwany, poszukiwana

Z danych BIEC wynika ponadto, że w kwietniu w przypadku zawodów wymagających wykształcenia związanego z naukami społecznymi i prawnymi największa dynamika ofert pracy nastąpiła wśród ofert skierowanych do specjalistów zakupów firmowych i kontrolerów jakości. W większych miastach wzrósł popyt na specjalistów od public relations. Nowe oferty pojawiły się także dla franczyzobiorców oraz w administracji biurowej.

Natomiast jeśli weźmiemy pod uwagę zawody z zakresu nauk ścisłych lub inżynieryjnych, to w kwietniu wzrosło zapotrzebowanie na informatyków, m.in. specjalistów od internetu i e-handlu.

Z danych wynika, że pracodawcy poszukiwali też osób z niższym wykształceniem – kierowców, pracowników magazynów.

red.