Ty też możesz zostać wybitnym sprzedawcą

Ty też możesz zostać wybitnym sprzedawcą nf.pl

Sprawdź, jak zostać czołowym sprzedawcą. Jak odnieść sukces w sprzedaży i jak zarządzać celami?

Jedną z najważniejszych cech wybitnych sprzedawców jest ambicja. Dzięki niej mogą osiągnąć cele, które sobie wyznaczają. – Zwycięzcy są zgłodniali sukcesu. Jeśli jesteś głodny sukcesu, będziesz pracował ciężej niż inni – mówił Brian Tracy, mówca i konsultant podczas VI edycji Kongresu Sprzedaż, odbywającego się w Warszawie w dniach 3-4 kwietnia.

Wskazał także, że kluczowa jest odwaga: – Dobry sprzedawca nie boi się usłyszeć „nie”, bo każde „nie” to dla niego informacja zwrotna. Najlepsi sprzedawcy w trakcie pracy słyszą „nie” wiele razy, gdyż rozmawiają ze znacznie większą liczbą klientów.

Aby odnosić sukcesy w sprzedaży, trzeba umiejętnie szukać potencjalnych klientów, budować zaufanie do siebie, firmy i produktu oraz rozmawiać o potrzebach klientów. – Niech klient będzie twoim nauczycielem. To on najlepiej wie, jakie ma potrzeby i jak możesz mu pomóc – wskazywał Tracy.

Jednym z warunków osiągania sukcesu w sprzedaży jest wyznaczanie sobie konkretnych i mierzalnych celów.

– Ludzie, którzy potrafią wyznaczyć sobie dobry cel, osiągają nawet dziesięć razy większe przychody niż ci, który pracują bez celów – mówił Tracy. – Kiedyś myślałem, że cele są tylko na strzelnicy. Gdy dowiedziałem się, jak są one ważne w biznesie, odmieniło to moje życie – podsumował.

10 celów na 12 miesięcy

Dlatego Brian Tracy zalecił każdemu, by spisał 10 swoich najważniejszych celów na najbliższy rok i wybrał jeden najważniejszy. – Nad tym powinniśmy pracować codziennie, aż wytworzy się efekt kuli śnieżnej – tłumaczył. – Jeżeli pracujesz nad jakimś celem codziennie, z pewnością go osiągniesz dzięki swojej wytrwałości, determinacji i odwadze.

- Jeśli spisałeś te cele, należysz do kilku procent ludzi, którzy w ten sposób działają – powiedział. – Jak już wyznaczysz cel, zrób plan pracy. Wyznacz cele krótkoterminowe, które do niego prowadzą i zrób listę działań, które cię do tego celu przybliżą – wskazał. – Najlepsi handlowcy mają cel na każdy dzień. Dlatego osiągają sukces – podsumował.

Podobne artykuły:

Nowoczesna Firma S.A. Olimpia Wolf Konrad Budek