Zareklamuj siebie jako profesjonalistę

Zareklamuj siebie jako profesjonalistę www.sxc.hu

Samo zdobycie pracy często nie wystarcza. Chcemy się rozwijać, zdobywać nowe znajomości i stać się rozpoznawalnymi w naszej branży. Jak zdobyć popularność?

Wykorzystanie kilku poniższych kroków sprawi, że staniesz się „kimś”. Nie będziesz już jedynie anonimową personą w swoim sektorze, a osobą znaną i szanowaną za swoje umiejętności i swój profesjonalizm.

Pomyśl sobie: „ja!”

Obecnie media interesują się każdym aspektem życia i każdą związaną z nim dziedziną. W sumie były takie od zawsze. Jednak od kiedy w skład mediów wchodzą nie tylko TV i prasa, masz ogromną szansę na rozreklamowanie siebie jako marki i jako profesjonalisty.

Obecnie „media” oznaczają także Internet, jego świat, sieci stron i ludzi. Dzięki sile Internetu każdy może stać się osobą rozpoznawalną poprzez własne blogi, strony, wirtualne znajomości. Pomyśl sobie, że to właśnie Ty możesz stać się kimś znanym, nie bój się, bądź pewny siebie i wierz w siebie.

Podobne artykuły:

Branże kreatywne

Bez względu na to, w jakim sektorze pracujesz, musisz zrobić coś nowego, nietuzinkowego. Musi to być coś zauważalnego, można powiedzieć nawet – spektakularnego.

W tym przypadku szansę na stanie się osobą rozpoznawalną mają osoby pracujące w branżach, gdzie kreatywność jest najbardziej pożądaną cechą. Są wśród nich m.in. reklama, moda, architektura. Z sektorami tymi związane są liczne nagrody, konkursy, plebiscyty, nagradzające najbardziej pomysłowe i oryginalne osoby oraz ich projekty.

Interesowanie się tego typu konkursami i udział w nich są prostą drogą do zostania popularnym i szanowanym profesjonalistą w swojej dziedzinie.

Branże mniej kreatywne

W tym przypadku zadanie jest oczywiście trudniejsze. Jednak zasada pozostaje ta sama – Twoje imię musi być kojarzone z czymś nowym, wcześniej niespotykanym.

Brak hucznych konkursów czy plebiscytów w Twojej branży nie musi oznaczać, że Twoje pomysły, publikacje czy projekty będą zawsze trafiały jedynie do szuflady szefa. Im więcej owoców Twojej pracy trafi chociażby do Internetu – tym lepiej dla Ciebie.

Mogą to być strony branżowe, ale także portale społecznościowe, na których zainteresujesz laików swoją branżą i pracą w niej, a opublikowane przez Ciebie projekty czy pomysły – zainspirują innych. I być może zainspirują media.

Stwórz bloga

Stworzenie bloga w Internecie to obecnie najpopularniejszy sposób na rozreklamowanie siebie, swojego produktu czy po prostu podzielenie się dowolnymi przemyśleniami dnia codziennego. Twoje nazwisko będzie „więcej warte”, jeśli będzie widoczne w Internecie.

Bez znaczenia jest to, czy pracujesz w branży HR, IT, PR czy jakiejkolwiek innej. Twoje refleksje dotyczące branży, własne badania i publikacje umieszczone na Twoim blogu mogą sprawić, że staniesz się rozpoznawalny, a Twoje nazwisko – popularne i szeroko komentowane.

Zostań „branżowym rzecznikiem”

Twoje nazwisko będzie z pewnością znane, jeśli zostaniesz rzecznikiem. Rzecznikiem swojej firmy, swojego działu bądź znanym i chętnie wypowiadającym się w mediach ekspertem branży.

Jeśli masz coś ciekawego i nietuzinkowego do powiedzenia na temat pewnych wydarzeń w Twojej branży – działaj. Początkowo będzie to wiązało się z pytaniem poszczególnych mediów o chęć zasięgnięcia Twojej opinii czy oceny, ale z czasem – to media same będą prosiły Cię o wypowiedź na konkretny temat.

Podobne artykuły:

Bez względu na to, w jakiej branży pracujesz oraz jaki sposób autopromocji swojego nazwiska wykorzystasz – pamiętaj, że jest to proces czasochłonny. Zostanie ekspertem czy osobą rozpoznawalną ze względu na profesjonalizm jest zupełnie inne niż zostanie celebrytą.

Dlatego musisz pamiętać, że proces ten musi zająć trochę czasu. Aby ludzie i media przekonały się do Ciebie, Twoich wypowiedzi, idei czy projektów – musisz być cierpliwy. A cierpliwość to jedna z najważniejszych części składowych profesjonalizmu. Nie szukaj więc na siłę skandalu, nie twórz go. Nie rozprzestrzeniaj plotek, nie próbuj być plotkarskim „rzecznikiem” swojej branży, a osobą słowną, uczciwą i taką, która po prostu inspiruje.

monsterpolska.pl

monsterpolska.pl Małgorzata Majewska