10 Zasad Sukcesu dla coachów

10 Zasad Sukcesu dla coachów © FotolEdhar - Fotolia.com

Coachowie, pragnąc dostarczyć swoim klientom jak najlepszą jakość i wartość swoich usług,poświęcają dużo uwagi rozwojowi swoich umiejętności coachingowych.

Fantastyczne jest to, że stają się coraz lepszymi, coraz dojrzalszymi coachami. Smutne jest to, że część z nich wypadnie z rynku. Niestety wysokie kompetencje coachingowe to za mało, aby móc utrzymać się z coachingu. Oto 10
subiektywnych zasad sukcesu dla tej pięknej profesji.

Zasada 1: Specjalizacja

Specjalizacja to odpowiedź na pytanie komu jaki problem jestem w stanie pomóc rozwiązać. Dopisanie przy nazwisku: Executive Coaching, Personal Coaching, Life coaching, Biznes coaching - nie odpowiada na to pytanie.

Zasada 2: Zróżnicowana oferta

Coaching bezpośredni to najbardziej ekskluzywna i najdroższa forma coachingu. W tym kraju jest wiele osób które bardzo zyskałyby na współpracy z coachem ale format 1:1 jest dla nich finansowo lub logistycznie nie do pokonania. Warto mieć również ofertę dla takich osób.

Podobne artykuły:

Zasada 3: Odrębność

Skąd klient ma wiedzieć do którego z coachów się odezwać? Skąd ma wiedzieć czym różni się coaching z tobą od coachingu z innymi coachami? Odrębność to informacja o tym w jaki sposób będzie wygłądała wspólpraca z nami, czego Klient może się po nas spodziewać, jakim jesteśmy typem, jaki mamy styl.

Zasada 4: Świadomość Biznesowa

Świadomośc biznesowa to zdanie sobie sprawy z tego że oprócz bycia coachem jesteśmy też marketingowcem, handlowcem i finansistą, czy nam się to podoba czy nie.

Zasada 5: System

Pozyskiwanie klientów to nie czarna magia lub przypadek, to szereg systematycznie podejmowanych działań, które w efekcie, po różnym upływie czasu, skutkują pojawieniem się nowych klientów. Im bardziej te działania są systematyczne i konsekwentne, tym bardziej przewidywalny jest biznes.

Zasada 6: Klient Idealny

Odpowiedzenie sobie na pytanie kim jest nasz idealny klient to ułatwienie dla nas samych. Dzięki klarowności w tym punkcie uchronimy się przed rozpoczęciem współpracy z osobami, firmami, projektami, z którymi nigdy rozpocząć jej nie powinniśmy. Uchronimy i siebie i klienta przed niepotrzebnym rozczarowaniem.

Zasada 7: Delegowanie

Skup się na tym na czym znasz się najlepiej i co daje ci największą radość. Resztę pozwól zrobić innym. Połącz siły z tymi którzy dadzą Ci komfort skupienia się na rzeczach najistotniejszych.

Zasada 8: Biznes Plan

Nie oszukujmy się, praktyka coachingowa to biznes jak każdy inny. Zawsze miej plan dający co najmniej, w najprostszej wersji, odpowiedż na pytanie: jaki przychód, kiedy i z czego planujesz osiągnąć. I zaplanuj do tego działania.

Zasad 9: Wiarygodność

Coaching jest usługą szczególną, w bardzo dużym stopniu bazującą na zaufaniu. Dlatego trzeba dbać o swoją wiarygodność i cały czas na nią pracować. Nie bądź anonimowym coachem.

Zasada 10: Inwestycja w siebie

Jest takie powiedzenie: Żeby wyjąć trzeba włożyć. W różnych branżach różnie to wygląda ale dla coacha jest to przede wszystkich inwestycja w siebie. Poszerzanie swojej wiedzy, wzmacnianie swoich kompetencji, ciągły rozwój. Trudno odnieść sukces stojąc w miejscu.

Podobne artykuły:

Katarzyna Stewart Corporate Coach u Poland