3 fakty, które przekonają Cię, że outsourcing IT jest rozwiązaniem dla Twojej firmy

3 fakty, które przekonają Cię, że outsourcing IT jest rozwiązaniem dla Twojej firmy fot. Flickr

Przeciążenie pracowników to problem niejednej firmy. Wraz z jej rozwojem i wzrostem zamówień pojawiają się nowe obowiązki. Wówczas często pojawiają się również pierwsze kryzysy.

Słaba infrastruktura IT, wiecznie zawieszający się serwer, brak specjalistów sprawia, że zamiast zająć się nową strategią marketingową i realizacją zamówień, wszyscy zajmują się niedziałającymi komputerami. Tak w skrócie wygląda codzienność niejednej, polskiej firmy. Antidotum na te problemy może być outsourcing IT. Co to takiego i dlaczego warto wybrać to rozwiązanie? Zobaczmy.

Mimo wielu znanych korzyści, jakie niesie z sobą outsourcing IT, wiele przedsiębiorstw obawia się tego rodzaju współpracy. Z jednej strony umowa o świadczenie usług zewnętrznych kojarzy się z rozbudowanym pakietem usług obejmujących całą sferę IT w firmie, a w związku z tym i znacznymi kosztami. Z drugiej zaś powierzchowna wiedza na temat sposobu działania np. chmur internetowych, zewnętrznego dostępu do baz danych itp. budzi obawy o bezpieczeństwo tajemnic firmowych. Skutek jest często taki, że problemy mnożą się. Pamiętajmy, że uchybienia w zakresie IT mają niekorzystny wpływ na podstawową działalność firmy, która sama nie jest w stanie poradzić sobie z problemami informatycznymi.

Outsourcing IT – zalety

Wybór usług zewnętrznych niesie z sobą szereg korzyści dla korzystających z nich firm. Firmy, które mają za sobą wybór tego typu rozwiązań wymieniają bardzo wiele zmian i usprawnień w codziennej pracy firmy, jakie związane są z outsourcingiem IT. Oto 3 najważniejsze z nich:

Po pierwsze: Precyzyjna kontrola i kosztów

– Podpisanie umowy z dostawcą usług IT daje możliwość bardzo dokładnego zaplanowania i kontrolowania kosztów z tym związanych. Umowa jasno precyzuje zakres usług i ich koszt. Jakkolwiek wydawać by się mogło, że są to usługi bardzo specjalistyczne, a więc drogie, dokładne przyjrzenie się ofertom cenowym, tej opinii nie potwierdza. Oczywiście jakość ma swoją cenę, ale rynek i rosnąca konkurencja wśród usługodawców sprawiły, że coraz więcej firm IT daje możliwość elastycznego wyboru usług, każdorazowo dostosowując ofertę do potrzeb konkretnej firmy – mówi Arnold Nowak, członek zarządu, Head of Global Hosting Infrastructure z firmy itelligence, która ma wieloletnie doświadczenie w zakresie outsourcingu IT i z powodzeniem świadczy takie usługi.

Podobne artykuły:

Zewnętrzna usługa to też brak kosztów związanych ze szkoleniami własnego personelu. Rynek IT, tj. parametry sprzętu, rozwiązania programowe szybko się zmieniają. By być na bieżąco niezbędne jest systematyczne uzupełnianie wiedzy. Firmy zewnętrzne, specjalizujące się w danym obszarze usług inwestują w szkolenia i pracowników, bo koszt ten rozkłada się na różnych klientów.

Po drugie: Selektywny wybór usług

Ponieważ przedsiębiorstwa nie zawsze chcą lub mają możliwość rezygnacji z własnego działu IT, wsparcie outsourcingowe może obejmować kilka obszarów, pojedyncze projekty lub obowiązywać tylko przez jakiś czas. Elastyczne podejście do potrzeb klienta to dziś standard w obsłudze klienta z obszaru IT.

Klienci mogą dziś wybierać usługi z następujących zakresów:

  • Zarządzanie siecią
  • Dostęp VPN
  • Zabezpieczanie danych - zdalny backup
  • Dostęp do urządzeń przenośnych (MDM)
  • Usługa na żądanie (on-demand), wykorzystywana najczęściej w razie usterek i awarii
  • Wsparcie przy wdrażaniu projektów informatycznych np. SAP.

Po trzecie: Pełna dostępność i bezpieczeństwo IT

Umowa outsourcingowa to pewność i bezpieczeństwo dla firm. Czynności z zakresu IT są wykonywane niezależnie od obciążenia innymi projektami, absencji chorobowej, urlopów. Kolejny istotny aspekt to szybka reakcja w razie awarii. To kluczowa kwestia w dobie coraz częściej wykorzystywanych systemów wsparcia informatycznego. Wiele firm korzysta dziś nie tylko z elektronicznej ewidencji faktur, stanów magazynowych, baz klientów, zamówień itp. Awaria systemu, czy sprzętu unieruchamia pracę, co nawet w skali jednego dnia powoduje znaczne koszty. Zewnętrzne wsparcie IT interweniuje natychmiast.

Podobne artykuły:

Outsourcing IT to duże pole do optymalizacji kosztów, ale niesie ze sobą też pewne ryzyka. Przeniesienie części usług z obszaru IT poza firmę wiąże się z pewną utratą kontroli nad przebiegiem procesów w firmie, dostępem do danych. Tym bardziej istotne jest, by dostawca usług IT był firmą, która cieszy się renomą na rynku, ma doświadczenie, sprzęt i zasoby, które zapewnią pełne bezpieczeństwo informatyczne i zapewnią ciągły dostęp do danych firmy. Wiedza i reputacja mają swoją cenę. Warto o tym pamiętać decydując się na outsourcing IT. Kto kieruje się wyłącznie ceną, niestety często płaci podwójnie.

Materiał partnera