3 narzędzia, za pomocą których rozwiniesz swoich klientów

3 narzędzia, za pomocą których rozwiniesz swoich klientów Image courtesy of suphakit73/FreeDigitalPhotos.net

Wiedza jest potęgą. Szczególnie w produkcji, gdzie dzieła pracy rąk wyedukowanych pracowników mają konkretny, fizyczny wymiar. Gdzie dobrze zainstalowana lampa czy właściwie wymieszana farba to fakt, a nie opinia.

Coraz częściej zdajemy sobie sprawę, że nie stać nas na klientów, którzy nas nie znają. Nie chodzi tu o skuteczną promocję tego, co robimy, ale o coś, co dzieje się później. O to, czy osoby o krytycznej roli dla naszego produktu potrafią się nim posługiwać. W najprostszym ujęciu się to klienci. Wiedza o produkcie przekłada się przecież wprost na zadowolenie z zakupu i skłonność do polecania naszej oferty dalej. A moc, jak wynika z poleceń jest bezcenna.

Jednak mówimy nie tylko o klientach. Kolejna grupa to na przykład resellerzy czy handlowcy. Często osoby, które nie pracują dla nas bezpośrednio, więc mamy ograniczony wpływ na ich skuteczność. Owszem, staramy się wdrażać odpowiednie narzędzia motywacyjne na dla najlepszych, wyszukiwać słabsze ogniwa. Ale wiedzy nie zastąpi ani urok osobisty handlowca, ani wysoki upust na fakturze.

Jak osiągnąć cel?

W czasach, gdy wiedza dociera do nas głównie w formie cyfrowej truizmem byłoby stwierdzenie, że uczymy się cały czas. Otaczając się technologią i Internetem, mamy setki narzędzi komunikacji i uczenia na wyciągnięcie ręki. Zauważcie, że wiele pomysłów na biznes (modnie nazywanych "start-up") skupia się właśnie na technologii. Na dostarczeniu kolejnego narzędzia, które robi coś szybciej, lepiej, bardziej automatycznie…

Coś… czyli co? To jest właśnie pytanie. A dokładniej: jak dotrzeć do celu i skutecznie rozwijać tych, na których nam szczególnie zależy, w gąszczu pomysłów, oprogramowania i metodyk?

Smart Learning Day

16 lipca poprowadzę bezpłatny warsztat pod nazwą Smart Learning Day, dedykowany właśnie dla przedstawicieli firm produkcyjnych. Szczególnie tych nastawionych na eksport i szukających nowych rynków zbytu. Podczas warsztatu pokażę trzy narzędzia cyfrowego dzielenia się wiedzą: pigułki wiedzy, webinaria i wideoszkolenia.

Pisząc "narzędzia" nie mam na myśli konkretnych aplikacji, ale metody działania, które stosowane krok po kroku sprawdzą się w firmie. Do których nie potrzebne są wielomilionowe budżety i rewolucje w strukturze firmy.

Dobierając te narzędzia miałem na celu przygotowanie ich tak, aby były łatwo dostępne, atrakcyjne, skuteczne i mierzalne. Za metodami, które prezentuję nie stoją żadne z firm produkujących oprogramowanie, więc nie należy obawiać się mało wyrafinowanego lokowania produktu.

Udział w warsztacie jest bezpłatny. Liczba miejsc jest ograniczona. Więcej na http://smartlearningday.evenea.pl

Digital Knowledge Village Piotr Maczuga