3 sposoby na obsługę klienta bez bólu głowy

3 sposoby na obsługę klienta bez bólu głowy Getty Images

Właściciele firm żyją z pieniędzy klientów – to oczywiste. Dlatego powinni cały czas dbać o klienta i jego doświadczenia z firmą. Kluczem do dobrej i efektywnej obsługi klienta jest przestrzeganie tych trzech zasad.

1. Natychmiast odpowiadaj niezadowolonemu klientowi

Gdy tylko klient sygnalizuje, że nie jest zadowolony, należy wkroczyć.

Należy to zrobić nawet jeśli klient nie sygnalizuje tego wyraźnie. Dlatego w ocenie zadowolenia klienta warto się czasem posłużyć odrobiną intuicji.

2. Gdy nie możesz pomóc, znajdź kogoś, kto może

Gdy już kogoś takiego uda się znaleźć, należy dopilnować, by wykonał porządnie swoją pracę. Należy także spytać klienta, czy rozwiązanie problemu uważa za wystarczające.

3. Osobiście się zaangażuj

Nawet, jeśli obsługa klienta zostanie przekazana innemu pracownikowi, to pierwszy, który się kontaktował powinien być na bieżąco z rozwojem sytuacji.

Dzięki temu nawet gdy jeden pracownik obsługuje kilku klientów, żaden nie zostanie pominięty. Z drugiej strony klient będzie miał poczucie, że jest naprawdę ważny, jeśli kilku pracowników będzie się dopytywało o jego sprawy.

Opracowano na podstawie tekstu z inc.com

  • Firma Przyjazna Klientowi to program badawczo-certyfikacyjny, którego celem jest ocena satysfakcji Klientów i prawdopodobieństwo rekomendacji Firmy. Firma Przyjazna Klientowi to nagroda od Klientów Firmy za wysoką jakość współpracy przyznawana na podstawie wyników niezależnych badań przeprowadzanych przez Organizatora – Fundację Obserwatorium Zarządzania. Godło Firma Przyjazna Klientowi jest przyznawane Laureatom na okres 12 m-cy. W tym czasie Laureaci bezpłatnie mogą posługiwać się Godłem we wszelkich materiałach promocyjnych i marketingowych. Ogólnopolski Program Firma Przyjazna Klientowi istnieje na rynku polskim już ponad 10 lat. Organizatorem Programu jest Fundacja Obserwatorium Zarządzania – instytucja z otoczenia biznesu zajmująca się problemami przedsiębiorczości, wdrażania innowacji oraz edukacji ekonomicznej społeczeństwa i biznesu, więcej na www.obserwatorium.pl. Od 2012 roku honorowy Patronat nad Programem Firma Przyjazna Klientowi objęło Ministerstwo Gospodarki.

Nowoczesna Firma S.A. Konrad Budek