30 minut reklam w telewizji na godzinę

30 minut reklam w telewizji na godzinę www.sxc.hu

Ministerstwo Kultury planuje zmiany ustawie o RTV, które obejmują m.in. zniesienie limitu czasu trwania materiałów autopromocyjnych. Może przyczynić się to do zwiększenia liczby reklam między filmami – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

Jak czytamy w Gazecie, wprowadzenie zmian planowanych przez resort kultury, otworzy furtkę do tego, aby telewizja w ciągu godziny emitowała ogółem nawet 30 minut reklam i autopromocji.

Prawnicy oceniają projekt nowelizacji, jako bubel legislacyjny. Z kolei cytowany przez „Dziennik Gazetę Prawną” rzecznik TVP Jacek Rakowiecki, uważa że jest to wyjątkowo rozsądny plan, który umożliwi promocję materiałów emitowanych przez nadawcę w różnych programach.

Obecnie nadawcy programów telewizyjnych i radiowych mają możliwość wyemitowania w ciągu godziny zegarowej do 12 minut reklam oraz do 2 minut informacji o własnych programach. „DGP” podkreśla jednak, że w praktyce czynią to dłużej, obchodząc niedoskonałe przepisy o radiofonii i telewizji.

red.