4 niezbędne elementy firmowej strony

4 niezbędne elementy firmowej strony Pixabay.com

Nie ma nic gorszego dla wizerunku firmy, niż nieobecność w Google lub strona internetowa, która praktycznie nie funkcjonuje.

Strona internetowa jest w tej chwili ważniejsza niż wizytówki, a nawet i biuro. Dlatego przy tworzeniu internetowej twarzy przedsiębiorstwa nie można zapominać o:

1. Łatwej nawigacji

Zakładki „kontakt” i poszczególne elementy nawigacji powinny być łatwo dostępne i wyraźnie widoczne. Nie należy odbiorcom utrudniać znalezienia tego, czego szukają. Wyjątkowo ważną treść można umieścić w kilku miejscach na stronie – na przykład w menu oraz w sekcji „polecamy”.

2. Dobrze dobranych kolorów

Nie trzeba być profesjonalnym grafikiem, by wiedzieć, że kolory mają znaczenie oraz odpowiednie konotacje. A strona internetowa powinna wywoływać emocje i prowadzić odwiedzających do konkretnych czynności.

Pomarańczowy jest kolorem kreatywnego, pełnego pomysłów startupu. Stabilna i rozsądna firma powinna trzymać się niebieskiego i wzbogacić szatę graficzną odrobiną czerni. Czerwień sprawdza się głównie przy mocnych, wyraźnych stwierdzeniach, których nie wolno przegapić.

3. Łatwości dzielenia się treścią

Ikonki umożliwiające podzielenie się treścią lub stroną internetową powinny być dostępne u góry strony lub w bocznym pasku. Ludzie, którzy dowiedzą się dzięki stronie czym zajmuje się firma, powinni mieć możliwość poinformowania o tym swoich znajomych.

Przyciski do polubienia, twittnięcia lub innej formy udostępnienia powinny być zaraz obok przycisku „kup”.

4. Sprawnego działania

Klienci nie nabiorą zaufania do strony internetowej, która nie działa. Linki powinny odsyłać we właściwe miejsca, podstrony ładować się szybko a treść powinna wyświetlać się bez problemów w każdej przeglądarce i na telefonach komórkowych.

Te cztery zasady powinny obowiązywać każdą stronę internetową, która przecież jest najważniejszą wizytówką firmy i często właśnie od niej zależy, czy klienci zdecydują się skorzystać z usług danego przedsiębiorstwa.

Na podstawie entrepreneur.com opracował Konrad Budek.

Nowoczesna Firma S.A.