4 potrzeby klienta, które musisz zaspokoić

4 potrzeby klienta, które musisz zaspokoić Image courtesy of adamr/ FreeDigitalPhotos.net

Dobry produkt i obsługa to doskonały punkt wyjścia. Jednak potrzeba czegoś więcej, by klient był lojalny całe życie

Aby klient stał się wierny i nie porzucał firmy na rzecz konkurencji, należy mu dostarczyć czegoś więcej.

Należy rozpoznać jego podstawowe potrzeby i zaspokoić je, aby miał poczucie, że jest kimś zupełnie wyjątkowym, a nie po prostu kolejnym człowiekiem wśród anonimowego tłumu kupujących.

Uwaga

Każdy klient oczekuje twojej uwagi. Zdają sobie sprawę, że pieniądze, które Ci dają w zamian za produkt stanowią dla Ciebie wartość. Dlatego oczekują, że dasz im odczuć, że nie są obojętni. Nie możesz ich ignorować. Niech czują się wyjątkowi i ważni. Jeśli każesz im czekać lub, co gorsza, chodzić za sobą i prosić, by mogli kupić Twój produkt, najprawdopodobniej się zniechęcą i nie będą chcieli więcej kupować. Dlatego nie skąp im swojej uwagi.

Uczucie

Klient musi czuć, że to on i jego potrzeby są ważne, a nie jego pieniądze. Niech kontakt z klientem będzie choć trochę osobisty. Zastanów się, w jaki sposób można mu dać odczuć, ze jest wyjątkowy, ważny i jesteś nim zainteresowany.

Docenienie

Klient musi czuć się doceniony. Musisz mu pokazać, że jest dla ciebie ważny także jako człowiek. Podziękuj mu za to, że kupił produkt i wskaż, że zrobił dobrze.

Akceptacja

To prawdopodobnie najważniejsza potrzeba klienta. Nie możesz swojego klienta oceniać, nawet jeśli podczas zakupu się boi, jest zdezorientowany lub nie wie, co ma robić. Jeśli mają pytania, po prostu na nie odpowiedz, ale nie daj im odczuć, że to głupie pytania. Po prostu pomóż im, niezależnie od ich osobowości, inteligencji czy motywów, które nimi kierują.

Na podstawie tekstu z inc.com opracował Konrad Budek.

Kevin Daum