4 sposoby na wsparcie procesu rekrutacyjnego

4 sposoby na wsparcie procesu rekrutacyjnego materiały PR

Wszyscy, którzy pracują w dziale rekrutacji i zajmują się zatrudnianiem pracowników chcieliby poznać złoty środek pozwalający znaleźć dopasowanego kandydata. Może się nim okazać odpowiednie narzędzie. Zobacz, czym warto się zainteresować.

W natłoku obowiązków, podczas rekrutacji, zdarza się popełniać różnego rodzaju błędy, które mogą kosztować nie tylko utratę dobrego wizerunku pracodawcy, ale także części jego zasobów finansowych. Na szczęście nowe technologie wyciągają do rekruterów pomocną dłoń i proponują rozwiązania mające na celu wsparcie ich działań.

Pomimo tego, że proponowanie HRowcom korzystanie z nowych technologii podczas przeprowadzania procesów rekrutacyjnych wydaje się być tematem wcale nie najnowszym, istnieje grono rekruterów, którzy im się opierają. Jak się okazuje całkiem niepotrzebnie. Nawet w pracy dobrze jest czasami pomóc szczęściu i próbować pojawiających się możliwości. Na co warto zwrócić uwagę?

1. Baza CV

Nawet, jeśli już korzystasz z bazy CV i ta propozycja nie jest dla Ciebie zaskoczeniem, może dobrze jest pomyśleć o tym, czy rzeczywiście poprawnie wykorzystujesz wszystkie jej funkcje? Czy są obszary, które pomijasz, np. ocenianie czy tagowanie kandydatów? Im więcej informacji będzie zawartych w bazie CV, tym łatwiej będzie dokonywać selekcji przesłanych przez kandydatów aplikacji.

– Baza będzie dla nas pomocą przede wszystkim w sytuacji, kiedy potrzebujemy kandydata na „tu i teraz”. Jeżeli będzie aktualizowana na bieżąco i uporządkowana, wówczas przyda się w nie tylko w tej chwili, ale także za jakiś czas, kiedy wcześniej odrzucony kandydat może posiadać te kompetencje, których aktualnie szukamy – podpowiada Weronika Sierant, HR Manager w firmie Smart MBC.

Na rynku można znaleźć firmy, które proponują podobne narzędzia. Jeżeli nie jesteśmy do nich w pełni przekonani, zdecydujmy się na wersję testową. Może okaże się, że właśnie tego potrzebujemy w swojej pracy albo że obecne narzędzie zamienimy na nowe, posiadające dogodniejsze dla nas funkcje.

2. Multiposting

Według badań przeprowadzonych przez OKAP ponad połowa badanych rekruterów deklaruje, że ważna jest dla nich publikacja ofert pracy na popularnych portalach rekrutacyjnych. To oczywiste, że każdy rekruter chce, żeby ogłoszenie o pracę widziało jak najwięcej osób. Jak się okazuje, za pomocą jednego kliknięcia można publikować je w wielu miejscach jednocześnie – nawet na kilkudziesięciu portalach. Zasięg oferty pracy nie jest bez znaczenia. Jeżeli będzie wzrastał, wówczas powinna także wzrosnąć liczba przesłanych aplikacji. By uniknąć otrzymania CV, które nie spełniają wymogów stanowiska pracy dobrze jest pomyśleć o kompletnie przygotowanej ofercie pracy – niech znajdują się w niej najważniejsze z perspektywy kandydata informacje. Można takie pomyśleć o ogłoszeniach kreatywnych, w przypadku niektórych zawodów mogą zdać egzamin i przyciągnąć uwagę.

3. Wideorekrutacja

Publikacja ogłoszenia, selekcja CV, rozmowy telefoniczne i spotkania z kandydatami. Kiedy przesłanych aplikacji jest bardzo dużo, a ich liczba stale rośnie, zamiast zastanawiać się, ile czasu zajmie nam organizacja pracy lepiej pomyśleć, w jaki sposób można go zaoszczędzić. Jeżeli musimy przeprowadzić proces rekrutacyjny, który wymaga od nas szczególnego przygotowania i intensywnej pracy dobrze jest pomyśleć o narzędziach, które ułatwią nam zadanie. Wideorekrutacja pozwala wcześniej zaplanować pytania, jakie chcemy zadać kandydatom. Link z nimi zostaje przesłany do kandydatów, którzy mogą odpowiedzieć na nie w dowolnym miejscu i wybranej przez siebie godzinie. Dzięki temu oszczędza się czas i pieniądze, które byłyby przeznaczone na zaproszenia kandydatów do siedziby firmy nierzadko oddalonej od ich domu o kilkadziesiąt czy kilkaset kilometrów. Co ważne, nie chodzi o to, by zupełnie rezygnować ze spotkania z kandydatem osobiście. Są one konieczne, jednakże można przełożyć je na dalszy etap rekrutacji, kiedy zyskamy pewność, że zaproszona spełnia wymagania stanowiska pracy.

Podobne artykuły:

4. Testy kompetencyjne

Prawidłowa weryfikacja umiejętności kandydatów jest niezbędna. Pozwala uniknąć późniejszego rozczarowania i szukania kolejnej osoby do zespołu. Informacje wpisane w CV są ważne, jednakże warto przyjrzeć się im bliżej i je sprawdzić. Jak? Jedną z możliwości są testy kompetencyjne. Wyobraźmy sobie, że właśnie stoimy przed wyborem odpowiedniego handlowca. Osoba ta nie tylko powinna posiadać wiedzę branżową, ale także łatwość w rozpoznawaniu potrzeb klienta. Testy kompetencyjne sprawdzą, w jakim stopniu dana osoba jest przygotowana do przeprowadzania rozmów sprzedażowych i prezentowania oferty produktów i usług firmy. Równie ważne są w tym przypadku umiejętności negocjacyjne i dar przekonywania o słuszności wyboru odpowiedniego dla klienta produktu. Wszystkie osoby, których praca polega na kontakcie z klientami i jednocześnie na reprezentowaniu firmy powinny być dobrze przygotowane do pełnienia tej odpowiedzialnej roli. Każde narzędzie, które przybliży rekrutera do podjęcia trafnej decyzji zasługuje na chwilę uwagi i dokładniejsze rozpatrzenie.

Źródło: http://okap.org.pl/aktualnosci/aplikacje-do-zarzadzania-rekrutacja-nowe-trendy/

Smart MBC Marta Pabisiak