4 sprawdzone sposoby na pozyskiwanie wartościowych linków do swojej strony

4 sprawdzone sposoby na pozyskiwanie wartościowych linków do swojej strony materiały PR

Pomogą klientom znaleźć Twoją stronę w sieci przez inne strony i blogi. A im więcej ich masz, tym wyższa pozycja Twojej strony w wyszukiwarkach. Mowa oczywiście o tzw. linkach przychodzących (ang. inbound links).

Linki przychodzące

Linki przychodzące prowadzą do Twojej strony. Im więcej linków, które wskazują na Twoją stronę, tym wyższa pozycja Twojej strony w wyszukiwarce. Liczy się jednak nie tylko liczba linków, która prowadzi do strony, ale również ich jakość, czyli to z jakich stron pochodzą linki.

Teksty content marketing

Najskuteczniejszy sposób zdobywania linków do strony to tworzenie tekstów content marketingowych, czyli tekstów, które dostarczają wiedzę. A przede wszystkim tworzenie tekstów, które pomagają Twoim klientom rozwiązać ich problem. Zamiast pisania tekstów reklamowych, w których wymieniasz zalety swojego produktu, piszesz artykuł. Artykuł, który odpowiada na najbardziej naglące pytanie klienta, zaspokaja jego potrzebę i rozwiązuje jego problem. Dołącz do tego media społecznościowe, a Twoja strona szybciej znajdzie się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce.

4 sposoby na pozyskiwanie linków

Jeśli prowadzisz swoją stronę internetową lub blog, wykorzystaj te 4 skuteczne sposoby na pozyskiwanie wartościowych linków do swojej strony:

1. W swoich artykułach wymieniaj inne firmy

Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep internetowy ze zdrową żywnością. Prowadzisz też blog, na którym umieszczasz artykuły na temat zdrowia i produktów, które warto stosować. Jeśli chcesz, żeby Twoja strona zdobywała wartościowe linki przychodzące, napisz tekst, w którym wymienisz nazwę firmy i jej produkty (i umieścisz link do strony). Poleć klientom skorzystanie z produktów konkretnej firmy – niech Twoja opinia będzie podyktowana chęcią pomocy klientowi, a nie tylko chęcią zdobycia linków.

2. Twórz wpisy gościnne na dobrych stronach

Wpisy gościnne na stronach z dobrą pozycją pomogą Ci zdobyć wartościowe linki. Tekst gościnny, który przygotujesz powinien zawierać sprecyzowane słowa kluczowe, które poprowadzą do Twojej strony. Wpis gościnny to okazja do zwiększenia ruchu na swojej stronie i zdobycia opinii eksperta w danej dziedzinie. Google nakłada jednak pewne ograniczenia na wpisy gościnne i sponsorowane, które dobrze uwzględnić. Jeśli piszesz wiele artykułów gościnnych i sponsorowanych, które zawierają dużo słów kluczowych w tzw. tekście kotwicy (anchor text), naruszasz wytyczne Google dotyczące zdobywania linków. Dlatego wpisy gościnne powinny być tylko jednym z wielu elementów w Twojej strategii SEO.

3. Porównuj produkty i firmy

Klienci chcą się dowiedzieć, dlaczego jeden produkt czy usługa jest lepszy/a od drugiego. Dlaczego mają zdecydować się na zakup tego czy innego produktu albo wybranie właśnie tej usługi. Klienci potrzebują rozwiązania, dlatego tekst na temat dwóch produktów i ich zalet i wad, da Twojej stronie wartościowe linki. 

4. Odpowiadaj na pytania, których Twoja konkurencja się boi

Klienci potrzebują odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Jaki dom zbudować – pasywny czy energooszczędny i nie zbankrutować? Jaki fotelik w przystępnej cenie kupić dla swojego dziecka? Ile kosztuje zorganizowanie wyprawy dookoła świata? W swoim artykule dopowiedz na pytanie, którego nie poruszy Twoja konkurencja. Klienci docenią informacje, które im podasz, a Twoja strona zdobędzie linki (ciekawy tekst będzie linkowany przez inne strony).

Teksty dla klienta

Jeśli chcesz, żeby klienci czytali Twoje teksty, a strony prowadziły do Twojego serwisu, twórz artykuły „pod klientów”. Zastanów się, kto tworzy Twoją grupę docelową i czego ta grupa oczekuje. Z jakimi problemami borykają się Twoi klienci. Jakie mają potrzeby i jakich rozwiązań i informacji od Ciebie potrzebują.

Autorem artykułu jest http://mercurywebsc.pl agencja specjalizująca się w marketingu internetowym.