5 kluczowych elementów strony głównej

5 kluczowych elementów strony głównej The Sean & Lauren Spectacular

W internecie jak w biznesie – pierwsze wrażenie jest kluczowe. Dlatego już po pierwszych kilku chwilach na stronie internetowej odbiorcy powinni wiedzieć co dana firma sobą reprezentuje.

Wszelkiego rodzaju interesy opierają się na zaufaniu między firmą i klientem. Obie strony muszą być pewne, że nie zostaną oszukane. Dlatego firma, by wzbudzić zaufanie, powinna na swojej stronie głównej umieścić następujące informacje:

1. Dane kontaktowe

Na stronie internetowej powinien znajdować się adres email oraz telefon kontaktowy. Jeśli firma posiada fizyczną siedzibę, powinien być tam także adres. Lokalizacja powinna być zaznaczona na mapie, na przykład google maps. Mile widziane są także wskazówki dotyczące dojazdu.

2. Ilustracje produktów

Gorszy od nietrafionych grafik jest tylko ich brak. Jeśli firma sprzedaje ciasta, powinna umieścić na stronie głównej fotografię jednego ze swoich ciast, a nie motyla lub inny abstrakcyjny obrazek. Obrazki powinny być czytelne i łatwe w odbiorce – jeśli się kręcą lub trzęsą, odbiorcy będą mniej zainteresowani nimi lub się zniechęcą.

3. Czytelna nawigacja

Powinna być umieszczona w widocznym miejscu, a nazwy poszczególnych podstron muszą być trafne i dopasowane do treści. Od czasu do czasu należy przeklikać całą stronę, by znaleźć ewentualne niedoróbki. Wszelkiego rodzaju martwe strony wskazują, że właściciel nie troszczy się o swój biznes.

4. Okienko do podania adresu email

Newsletter to świetne narzędzie do budowania lojalności klientów. Nie należy im utrudniać zapisania się na newsletter. Każdy podany adres email powinien zapewnić dającemu jakąś premię, na przykład rabat lub darmową próbkę produktu.

5. Linki do mediów społecznościowych

Obecnie niemal każda firma powinna mieć własny profil w mediach społecznościowych. Jeśli klient trafił na stronę internetową, powinien móc łatwo znaleźć taki profil. Strona powinna także umożliwiać łatwe i szybkie polubienie takiego kanału i udostępnienie treści.

Opracowano na podstawie tekstu w entrepreneur.com

Nowoczesna Firma S.A. Konrad Budek