• 5 narzędzi smart e-commerce menedżera

    1. GOOGLE ANALYTICS

    Google Analytics fot. bluefountainmedia/Flickr

    Dla wielu to oczywistość, jednak wciąż nie każdy zdaje sobie sprawę, ile informacji można wyciągnąć z tego szeroko dostępnego narzędzia. Dzięki Google Analytics w prosty sposobów możemy analizować zachowania klientów na stronie, mierzyć skuteczność działań marketingowych i sprzedażowych, weryfikować realizację założonych celów. Warto jednak pamiętać o tym, by najpierw wszystko dobrze skonfigurować, gdyż dopiero wtedy pomiary będą efektywne. GA umożliwia ustawienie do 20 celów, które powinni wykonywać użytkownicy. Poprawne ich skonfigurowanie daje informacje o tym, jak wyglądają ścieżki dojścia do nich przez userów. Każdy cel można zmonetyzować, by poznać dochód, jaki generuje sklep. Moduł e-commerce w Google Analytics daje dostęp do dedykowanych raportów, które umożliwiają pomiar efektywności sprzedaży.

    Warto korzystać z tego narzędzia, nauczyć się czytać wykresy, analizować wskaźniki, by skutecznie optymalizować działania.

Feedink Monika Sumorek