5 podpowiedzi, jak stworzyć profesjonalnego bloga

5 podpowiedzi, jak stworzyć profesjonalnego bloga momius - Fotolia

Prowadzenie bloga jest w tej chwili jednym z najważniejszych narzędzi marketera. Jest też świetnym narzędziem do tworzenia marki osobistej.

Dlatego przedstawiamy kilka najważniejszych elementów pisania i tworzenia bloga.

1. Dokładnie określ temat

Zanim zaczniesz pisać, zastanów się jaki dokładnie będzie temat prowadzonego bloga. Oczywiście najlepiej pisać na temat, który się doskonale zna. Należy odpowiedzieć na pytania:

  • Czy dzięki swojemu doświadczeniu uda ci się zainspirować czytelników?
  • Czy umiesz w interesujący sposób komentować nowości w swojej branży?
  • Czy umiesz dostarczyć taką wartość, która skłoni czytelników do powrotu?

2. Zastanów się jak pisać

Gdy już wiesz jak do kogo chcesz pisać, pokaż swoją osobowość. Unikaj bezbarwnych postów, ubarwiaj je swoimi osobistymi doświadczeniami. Gdy czytelnicy będą mogli Cię poznać, zechcą wracać.

Niech Twój styl uzupełnia tematykę bloga. Jeśli chcesz uchodzić za finansowego eksperta, nie tryskaj humorem w postach. Jeśli z kolei jesteś coachem motywacji, niech Twoje posty inspirują.

3. Ściągaj uwagę

Pierwszą rzeczą, jaką zauważa czytelnik, jest tytuł. Przeczytają post tylko, jeśli tytuł ich zaintryguje. Niestety, nie ma żelaznych, niezmiennych reguł, które pozwalają napisać tytuł, który zawsze ściągnie uwagę.

Jednak najlepiej działają tytuły krótkie i chwytliwe. Muszą jednocześnie informować czytelnika o tym, co znajdzie w notce. Tytuły szokujące i kontrowersyjne będą działały tak długo, jak będą pasowały do tekstu, który znajduje się pod nimi.

4. Używaj social media

Blogerzy, którzy osiągają sukces używają mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter i LinkedIn by nawiązywać kontakty z czytelnikami. Udostępniaj linki w swoich postach i kieruj rozmową tak, by rozmówcy ostatecznie trafiali na twojego bloga.

5. Uaktualniaj i odświeżaj formułę

Staraj się komentować najnowsze trendy w swojej branży i pozostać cały czas na bieżąco. Niech blog ewoluuje – eksperymentuj i szukaj nowych wyzwań. Od czasu do czasu użyj nowej formy, na przykład filmu lub infografiki.

Nawet jeśli nie uda się zbudować dużej społeczności wokół bloga, to jest on doskonałym narzędziem, by pokazać swój profesjonalizm współpracownikom i potencjalnym klientom

Opracowano na podstawie careerealism.com

Nowoczesna Firma S.A. Konrad Budek