5 podstawowych narzędzi najlepszych handlowców

5 podstawowych narzędzi najlepszych handlowców Pixabay.com

Szukasz sposobów, aby sprzedawać więcej? Te technologie mogą Ci w tym pomóc. Poznaj pięć ważnych narzędzi, których nie było jeszcze dwadzieścia lat temu, a dzisiaj są niezbędne w pracy handlowców

Książki sprzedażowe, które ukazały się nawet dziesięć lat temu, są wciąż aktualne. Wykorzystujemy te same, choć znacznie rozwinięte, techniki negocjacji, te same schematy, te same konstrukcje rozmowy itp. Największe zmiany w ciągu ostatniej dekady dokonały się w technologiach. Poznaj pięć ważnych narzędzi, których nie było jeszcze dwadzieścia lat temu, a dzisiaj są niezbędne w pracy handlowców.

Social Media

Wciąż można znaleźć firmy, które blokują dostęp do mediów społecznościowych w pracy, a to właśnie one mogą pomóc handlowcowi w lepszym wykonywaniu swoich obowiązków. Aż 90 proc. najlepszych handlowców korzysta ze stron takich jak Facebook, LinkedIn czy Twitter przy poszukiwaniu najlepszych prospektów. Nie powinno to dziwić, gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że 28 proc. ludzi spędza od trzech do pięciu godzin tygodniowo, używając serwisów społecznościowych, a 21 proc. poświęca na to nawet ponad 10 godzin w tygodniu. Serwisy społecznościowe wykorzystujemy do nawiązywania relacji, odnajdywania odpowiednich prospektów czy poszukiwania informacji o osobach i firmach, którym chcemy zaproponować naszą usługę czy produkt.

Sztuczna inteligencja

W Polsce jeszcze niezbyt popularna, ale na zachodzie aż ponad 30 proc. pracowników nie wyobraża sobie kolejnego dnia w pracy bez sztucznej inteligencji. Taki odsetek handlowców poświęca jej od trzech do pięciu godzin tygodniowo. Postanowiłem zamieścić ten punkt, ponieważ sam od dłuższego czasu korzystam z takiego wspomagacza i, szczerze mówiąc, nie wyobrażam sobie, żebym mógł odbyć bez niego kolejne spotkanie. Jeżeli chcesz poznać narzędzie, o którym wspominam, zapraszam do artykułu o aplikacji Charlie APP.

CRM

Na pewno nikogo nie zdziwi, że znalazł się w tym zestawieniu. CRM-y już dawno wyparły tradycyjne kartki i zeszyty. Dzięki nim porządkujemy wiedzę i unikamy jej utraty. Dzięki CRM-om łatwiej jest wdrożyć nowego pracownika, łatwiej nam odnaleźć starsze kontakty, sprawdzić historię zamówień itp. Ostatnio systemy te coraz częściej są dostosowane do tabletów czy smartphonów. Umożliwia nam to niemal stały dostęp do niezbędnych informacji z każdego miejsca na ziemi. 33 proc. handlowców spędza od 3 do 5 godzin tygodniowo korzystając z CRM-u, a 25 proc. osób ponad 10 tygodniowo. Z badania firmy LinkedIn „State of Sales in 2016” wynika, że to właśnie praca z CRM-em zajmuje sprzedawcy najwięcej czasu.

Aplikacje mobilne

Możemy wyróżnić kilka rodzajów aplikacji. Przykładem niech będą chmury, aplikacje do edycji plików tekstowych czy prezentacji. Kolejnym są aplikacje jak np. Evernote czy Google Kepp, w których zapisujemy swoje zadania, aby nam nie umknęły. W Stanach Zjednoczonych aż 30 proc. osób spędza od trzech do pięciu godzin tygodniowo, używając takich aplikacji. Co ciekawe, tylko 19 proc. jest konsekwentnych przy systematycznym wykorzystaniu aplikacji do produktywności.

Tracking e-maili

Nadal jest to rozwiązanie mało popularne, jednak aż 28 proc. osób, poddanych badaniu, które korzysta z narzędzi do trackowania, powiedziało, że korzysta z nich od trzech do pięciu godzin tygodniowo. W Polsce dostępne są naprawdę dobre i przydatne platformy e-mailingowe m.in. Sare, Beemail, Greensender. Może znacie inne, którymi chcielibyście się podzielić?

Piszcie w komentarzach, jakich narzędzi Wy używacie na co dzień i bez czego nie wyobrażacie sobie Waszej pracy w sprzedaży.

Poniższy artykuł został oparty na badaniu Linkedin, „State of Sales in 2016” przeprowadzonym na grupie 1017 handlowców w Stanach Zjednoczonych.

Źródła:

Nowoczesna Firma S.A. Michał Wiszniewski