• 5 sposobów na bycie dobrym szefem

    Rynek pracy coraz częściej wymaga od nas umiejętności szybkiego dostosowania się do zmian i elastyczności. Dotyczy to nie tylko pracowników niższego szczebla, ale także menedżerów. Jak dobrze zarządzać pracownikami w środowisku niepewności i chaosu – radzą eksperci Work Service S.A.

    shutterstock shutterstock

    Największa odpowiedzialność za funkcjonowanie organizacji spoczywa na osobach pełniących funkcje menedżerów, kierowników czy dyrektorów. Od umiejętności przywódczych i dostosowania się do zmian przez te osoby zależy sukces bądź porażka przedsiębiorstwa. Uświadomienie sobie, jak dużą odpowiedzialnością jest zarządzanie innymi, to pierwszy krok do sukcesu.

    – Nie każdy szef będzie dobrym przywódcą i liderem. Wiele stanowisk zarządczych obejmowanych jest przez menedżerów o niewystarczających kompetencjach do przewodzenia innym. Może to prowadzić do wzrostu frustracji wśród pracowników, a w skrajnych przypadkach do nadużyć. Warto jest mieć tego świadomość podczas rekrutacji kadry zarządzającej. Kluczem do obsadzania stanowisk tego typu powinny być nie tylko odpowiednie kompetencje, ale także właściwe cechy osobowości – mówi Tomasz Misiak, prezydent Rady Nadzorczej Work Service S.A.

    Jak zatem należy działać, aby zdać egzamin z przywództwa? 

Work Service SA Krzysztof Inglot