5 zasad e-brandingu dla początkujących

5 zasad e-brandingu dla początkujących materiały PR

Założenie własnego e-biznesu jeszcze nigdy nie było takie proste. Rozwój bankowości internetowej i rozwój usług transportowych spowodowały e-commercowy boom w naszym kraju.

W odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów, jak grzyby po deszczu rosną mniejsze i większe sklepy internetowe. Chwytliwa domena i przyjazny interfejs nie wystarczą jednak aby osiągnąć sukces na tym wymagającym rynku. Ogromna konkurencja sprawia, że konieczne jest stworzenie skutecznego planu działań zaistnienia marki w świadomości użytkowników.

Zasada 1: Ustal strategię. Taką, która będzie odpowiadać wyznaczonym celom marketingowym, wizerunkowym i sprzedażowym. Błąd wielu marketerów polega na utożsamianiu strategii marketingowej z planowaniem kampanii. Inne cele będzie realizowała kampania reklamowa, inne marketing wirusowy czy mailing. Dlatego dobór odpowiednich narzędzi i technik, a także określenie budżetu powinno być dopiero następnym etapem działania.

Zasada 2: Istotą przekazu jest jego spójność. To on stanowi o rozpoznawalności i charakterystyce marki. Wybierz maksymalnie trzy cechy, które korespondują z Twoją marką, a następnie skup się na nich. W zależności od tego, czy cechą Twojego produktu jest wysoka jakość wykonania, niska cena czy inna określona cecha (lub zespół cech), staraj się ją podkreślać. Zobacz jak robią to wielkie brandy – Coca-Cola (wyjątkowy, niepowtarzalny smak), Volvo (niezawodność, bezpieczeństwo) czy Biedronka (niskie ceny).

Zasada 3: Ustal swoją grupę docelową i dostosuj do niej przekaz. Bez tego nie jest możliwy efektywny dialog z Twoimi konsumentami, a to właśnie na nim opiera się budowanie marki. Chaotyczne działania, nie tylko nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, lecz również przetapiają twój budżet.

Zasada 4: Bądź tam gdzie Twoi klienci. W social mediach, na forach internetowych, na portalach internetowych, na stronach z kodami rabatowymi. Social media, w zwłaszcza Facebook daje szerokie możliwości targetowania Twojego przekazu wg. płci, wieku, miejsca zamieszkania, a nawet zainteresowań użytkowników. Fora internetowe to idealne miejsce do zbudowania mocnego zaplecza marketingu wirusowego, czy też marketingu rekomendacji. Portale i platformy couponingu, takie jak Kupon.pl to za to idealny sposób na kreowanie marki „customers friendly”.

Zasada 5: Zadbaj o dobre wrażenie. Wygląd Twojej strony internetowej czy funpage na Facebooku mówią więcej, niż doskonale skrojony mailing. To tu, każdy potencjalny klient będzie szukał informacji o zakresie Twoich usług. Wszystko, począwszy od nazwy domeny, poprzez layout i kontent aż po klikalność poszczególnych elementów, decyduje o tym, czy potencjał zdecyduje się na skorzystanie z Twojej oferty.

Do skutecznego budowania wizerunku marki nie jest konieczny sztab specjalistów ani wysoki budżet. Liczą się przemyślana strategia, oraz konsekwencja w działaniach. Równocześnie każda prowadzona przez ciebie akcja powinna być monitorowana i optymalizowana pod względem jak najlepszych rezultatów. Nie jest to łatwe zadanie, jednak warte włożonego wysiłku. Nagrodą jest silna, prężnie rozwijająca się na rynku marka i wierni klienci.

Kupon.pl