• 6 kroków do skutecznego pozycjonowania biznesu

    Pozycjonowanie odgrywa bardzo ważną rolę, pozwalającą na odniesienie sukcesu nie tylko w e-biznesie, ale i w tradycyjnej sprzedaży. W sieci internetowej jesteśmy zalewani ogromem informacji. Dziś już nikt nie zastanawia się, czy warto się w niej reklamować. Częściej pojawia się pytanie, jak robić to na tyle skutecznie, aby nasze informacje docierały do sprecyzowanej grupy docelowej i przebiły się przez komunikaty konkurencji. Zaczynamy więc stawiać na pozycjonowanie wartościowych i autorskich treści. Ale czy to wystarcza?

    Google Pixabay.com

    Wyszukiwarka to podstawowe narzędzie do swobodnego poruszania się po zasobach internetu i odnajdywania interesujących nas informacji. Z jej pomocą, klienci znajdują opinie o produktach, trafiają na strony producentów, dystrybutorów czy do sklepów online. Samo Google otwiera możliwość dotarcia do milionów potencjalnych klientów, zainteresowanych konkretnym produktem lub usługą. Zanim konsument dotrze na naszą stronę, musi przebić się przez gąszcz informacji. Dzięki kluczowym zabiegom w Internecie, możemy mu to ułatwić.

    Warto pamiętać, że strony internetowe, zajmujące wysokie miejsca w wynikach wyszukiwań są lepiej postrzegane i budzą większe zaufanie. Również wykupienie linku sponsorowanego AdWords w modelu PCC (pay-per-click) zwiększa widoczność strony, co z kolei przekłada się na większy ruch i wzrost sprzedaży. Jednocześnie, marketing w wyszukiwarkach umożliwia obniżenie kosztów prowadzonej kampanii, dzięki optymalizacji działań i dostosowaniu przekazów reklamowych do poszczególnych grup użytkowników.

INTERNETICA ŁUKASZ IWANEK Michał Walczyna