7 kluczowych obszarów które składają się na rezultat sprzedaży

7 kluczowych obszarów które składają się na rezultat sprzedaży © Creativa - Fotolia.com

Od Twojej koncepcji i umiejętności w każdym z siedmiu kluczowych obszarów sprzedaży zależą rezultaty. Dlatego poznaj, naucz się i zrozum każdy z nich. Oto siedem kluczowych obszarów.

Te obszary są jak kod zamka szyfrowego do skarbu. Jeśli chciałbyś zdobyć upragniony skarb, to zapewne poprosisz mnie o cyfry i specjalny kod, czyli ustawienie ich w odpowiedniej kolejności. Dlatego to, jak szybko i jak duży rezultat osiągniesz, zależy od skuteczności w każdym z tych obszarów i od odpowiedniej kolejności.

Nie musisz być mistrzem, ponieważ każdy obecny mistrz kiedyś był miernotą, ale musisz podjąć decyzję, że zaczniesz się rozwijać. 


Czy te obszary są skomplikowane? Nie. Jeśli nauczyłeś się obsługi komputera, telefonu czy prowadzenia samochodu, to masz wszelkie niezbędne zasoby do opanowania każdej z tych siedmiu umiejętności. Pod warunkiem, że się w to zaangażujesz.

Oto te obszary:

1. Nieustanne Pozyskiwanie Nowych POTENCJALNYCH Klientów – słowo potencjalnych jest tutaj najistotniejsze. Nie każda osoba, której będziesz prezentować ofertę, podejmie decyzję o zakupie, ale każda może stać się Twoim POTENCJALNYM Klientem. Następnie, jeśli odpowiednio zadbasz o takiego potencjalnego klienta, stanie się twoim Klientem, a wkrótce może nawet Wiernym Klientem lub Wyznawcą Marki.

Pamiętaj! Nieustannie miej na uwadze, że pozyskujesz NOWYCH POTENCJALNYCH KLIENTÓW. To oznacza, że klienci, których masz dzisiaj, nie wystarczą Ci w przyszłości. 

2. Buduj pozytywne relacje – nie zaczynaj natychmiast sprzedawać. Skup się na pozytywnej relacji. Zainteresuj się swoim rozmówcą, zakochaj się w nim, a nie próbuj go od razu zwerbować dla swojego produktu lub usługi. To kluczowe w sprzedaży. Nigdy nie zaczynaj sprzedawać, zanim nie będziesz miał pozytywnej relacji z klientem. Pozytywna relacja oznacza, że druga osoba lubi Cię, ufa ci, może nawet szanuje.

3. Naucz się rozpoznawać potrzeby swoich klientów - wiele szkoleń jest podporządkowanych badaniu potrzeb, ale niestety niewielu handlowców potrafi je zidentyfikować u własnych klientów. Rozpoznanie potrzeb sprawi, że nie będziesz „sprzedawał łysym grzebieni” a „wegetarianom hamburgerów”.

4. Zdobądź umiejętność radzenia sobie z obiekcjami, najlepiej zanim wystąpią - tak naprawdę istnieje tylko kilka obiekcji i nie ma tu zbyt wielkiego pola do nauki. Kiedy nauczysz się radzić sobie z tymi kilkoma istniejącymi, Twoje wyniki poszybują w niebo. Oto te obiekcje:

  • a. Brak potrzeby (w tym momencie);
  • b. Brak środków lub pomysłów, jak je zdobyć;
  • c. Brak zaufania (do firmy, do produktu lub do Ciebie);
  • d. Brak czasu (uważam, że często jest tożsamy z brakiem potrzeby).


5. Perfekcyjna prezentacja handlowa – czyli umiejętność przedstawienia swojej oferty, szybko, prosto i skutecznie. Tutaj zapewne wiele osób myśli, że są na to jakieś skomplikowane wzory. Nie. Istnieją sprawdzone sposoby, co i w którym miejscu ma się znaleźć, aby prezentacja była skuteczna. Opanujesz to sprawnie.

6. Umiejętność finalizowania transakcji – nie ma sensu czekać, aż klient sam wyrwie Ci z rąk towar. Najczęściej trzeba mu w tym pomóc, podając na przykład instrukcję, wychodząc klientowi naprzeciw.

7. Pamiętanie i system do zbierania dalszych zamówień oraz poleceń do nowych potencjalnych klientów - nie ma nic silniejszego w sprzedaży, niż polecenie nas przez trzecią stroną, która idealnie, aby była autorytetem dla polecanego klienta.

Tych siedem kluczowych obszarów to tak naprawdę gotowa mapa do skarbu i ogólny szkic sprzedaży. To, co powinieneś teraz zrobić, to postanowić, że będziesz lepszy w każdym z tych obszarów i zmierzyć się ze swoim lękiem, o ile przypadkiem teraz opanował Twój umysł. 

Kliknij na link - i odbierz materiał wideo oraz plik, dzięki któremu sprawdzisz, jak skuteczny jesteś już teraz w omawianych siedmiu kluczowych obszarach sprzedaży.

Wideo do tego wpisu:


Biznes MBA Adam Grzesik