7 sposobów na pozbycie się stresu z życia

7 sposobów na pozbycie się stresu z życia Photo credit: mhaithaca / Foter

Stres może nawet zabić, i to na kilka sposobów. Przepracowanie, choroby serca lub problemy z koncentracją mogą mieć fatalne skutki. Dlatego warto zastosować kila prostych technik, które pozwolą przegnać stres z życia.

1. Patrzeć całościowo

Należy pamiętać, co jest w życiu ważne, a co jest tylko chwilowym problemem. Dlatego zdecydowanie nie należy winić rodziny albo współpracowników za niepowodzenia lub problemy z jednym projektem. Odreagowywanie stresu na rodzinie tylko wzmaga stres – nikt nie chce ranić swoich najbliższych. Dlatego pamiętanie o zachowaniu proporcji to klucz do pozbycia się stresu.

2. Ćwiczyć

Aktywność fizyczna to zdrowie ciała i duszy. Gdy stres niebezpiecznie wzrasta, warto zrobić sobie przerwę i iść na spacer po okolicy biura. Takie odświeżenie i przewietrzenie umysłu pozwoli na nowo spojrzeć na rozwiązywane problemy oraz odetnie od najbliższych źródeł stresu. A endorfiny, które wyzwolą się od szybkiego spaceru natychmiast poprawią humor.

3. Zdrowo się odżywiać

Nie można się odżywiać wyłącznie kofeiną. Większość żywności przetworzonej zawiera przede wszystkim cukier, który daje porcję energii na kilka chwil a potem równie szybko spada.

Codziennie należy jeść porządne, obfite i zdrowe śniadanie. Dobrze jest też zrobić sobie przerwę na drugie śniadanie – niezależnie od ilości pracy, jaka akurat jest do wykonania. Dostarczanie umysłowi paliwa do działania obniża poziom stresu, bo głód to jeden z najsilniej stresujących czynników.

4. Sprawdzaj postępy

Należy zapisywać, jak bardzo zaawansowany jest projekt oraz jak dużo jeszcze zostało do jego zakończenia. Dzięki temu zamiast stresować się nadchodzacymi terminami, można na chłodno ocenić jak wiele jeszcze pozostało do zrobienia.

5. Organizacja to podstawa

Brak organizacji i chaos w życiu to jeden z głównych stresorów dla mózgu. Organizwoanie pracy, otoczenia oraz codziennych zajęć jest jedym z najefektywniejszych sposobów, by zyskać codziennie nieco wolnego czasu. W pokoju pełnym zamętu trudno będzie się skoncentrować na zadaniu.

Można codziennie rano poświęcić 10 minut na organizację dnia oraz krótkie sprzątanie biurka. To nie jest wiele czasu, a pozwoli wprowadzić nieco ładu w rozkład dnia.

6. Myśleć pozytywnie

Ludzie przejmują się głównie tym, co nigdy nie następuje. Boją się różnych konsekwencji swoich czynów, podczas gdy zazwyczaj żadne nie nadchodzą. Dlatego warto odrzucić takie wątpliwości. Wyznaczyć sobie cel, zapisać go i dążyć do jego wypełnienia bez zamartwiania się konsekwencjami porażki.

7. Znaleźć czas na zabawę

Ciężka praca bez zdrowej porcji odpoczynku prowadzi do szybkiego wypalenia. Dlatego warto od czasu do czasu urwać się z pracy, zaplanować wakacje bez telefonu i służbowego maila oraz zachęcać innych w biurze do kilku chwil żartów na co dzień.

Na podstawie tekstu z inc.com opracował Konrad Budek.

Nowoczesna Firma S.A.