7 świetnych przykładów content marketingu

7 świetnych przykładów content marketingu www.sxc.hu

W promowaniu usług firmy poprzez treść ważne jest, aby dobrać dobrą formę i umiejętnie jej użyć.



Tworzenie treści, która pozwoli dotrzeć do szerszej publiczności i będzie w sposób nienachalny i skuteczny promować usługi firmy jest bardzo trudne. Aby osiągnąć sukces, należy przede wszystkim dopasować treść do odbiorców.

Dla przykładu: infografika jest znacznie atrakcyjniejszą formą dla młodych odbiorców. Starsi wolą raczej eBook, który dostarcza pogłębione informacje. Zawsze należy się kierować atrakcyjnością i choć żadnej formy nie można wskazać jako najlepszej, część się po prostu lepiej sprawdza.

Dlatego warto jest się przyjrzeć najlczęściej używanym i najskuteczniejszym formom realizowania content marketingu.

1. eBooki

Elektroniczna wersja książki, którą można wyświetlić na ekranie komputera lub urządzenia przenośnego, takiego jak tablet lub specjalny czytnik. Ebook, jak każda książka, wymaga większej ilości treści (przynajmniej 15 tys. słów) aby nie wyglądał jak żart. Nie ma sensu wypuszczać do internetu 10 stron.

Dobrze przygotowany, merytoryczny eBook, oprócz spełnienia swojej roli jako materiał marketingowy, mogą zacząć żyć własnym życiem. W tej chwili nie ma problemów przy cytowaniu eBooka w artykule specjalistycznym lub pracy naukowej, a obecność firmowej publikacji w przypisach znacznie poprawia prestiż.

Zwłaszcza, że Google Books umożliwia wyszukiwanie wyłącznie po przypisach, dlatego ewentualne cytowanie można łatwo potem zauważyć i wykorzystać w celach marketingowych  (najczęściej cytowany eBook o marketingu!).

2. Przewodnik

Przewodnik zawiera treść, która pomaga w podjęciu decyzji lub wyrobieniu sobie opinii. Taka formuła jest bardzo atrakcyjna dla odbiorców, którzy szukają pogłębionej, książkowej treści w atrakcyjniej formie, takiej jak infografika. To wspaniała formuła, jeśli twoja firma dopiero zaczyna przygodę z content marketingiem.

3. Aplikacja

Aplikacja to nieduży program, najczęściej do uruchomienia na smartfonie lub tablecie, który ma na celu spełnić konkretne zadanie. Aplikacje pozwalają się zbliżyć do użytkownika - wręcz zaprasza je do swojej prywatnej przestrzeni, jaką jest smartfon.

Warto jednak rozważyć, czy aplikacja jest na pewno najlepszą dostępną formą dotarcia do odbiorców. Jeśli na przykład chcesz stworzyć słownik najczęściej używanych wyrażeń w branży, opublikowanie go w formie aplikacji jest złym pomysłem. Ograniczysz w ten sposób odbiorców do posiadaczy urządzeń mobilnych. Być może dla tego typu treści lepsze by było postawienie firmowej wiki.

Twoje aplikacje muszą w pełni wykorzystywać możliwości, jakie dają smartfony. To świetny sposób na wspomaganie kampanii marketingowych. Jednak naprawdę dobra aplikacja, która jest interesująca dla mediów i użytkowników po prostu rozwiązuje pewien konkretny problem.

4. Raport

To bardziej pogłębiona i rozbudowana forma, którą można trafić do bardziej wymagającej publiczności. Zawierają fakty, dane, często także zestawienia i wykresy.

Jest to jednak bardzo trudna forma a zrobienie dobrego raportu wymaga ogromnej ilości pracy. taka publikacja musi powstać w oparciu o wiarygodne badanie i być osadzona w tradycji badawczej.

Dobrze zrobiony i ciekawy raport jest prawdopodobnie najskuteczniejszą metodą promowania firmy poprzez treść. Zaowocuje publikacjami w mediach i będzie jeszcze wielokrotnie cytowany zarówno w artykułach jak i pracach naukowych, a może nawet w innych raportach w branży.

5. Ściągawka

Ściągawką można nazwać formę pośrednią między infografiką a przewodnikiem. Jest to bardzo przydatna forma, gdy problem do rozwiązania to pewien proces, a ilość informacji, jakie są przy tym potrzebne stosunkowo nieduża.

Inne formy content marketingu mogą bawić lub dostarczać rozrywki. Celem ściągawki jest zawsze rozwiązać konkretny problem.

6. Wideo

Filmik wrzucony na YouTube potrafi zdziałać cuda. Marketerzy dostrzegli poterncjał tej formy i coraz częściej na YouTube można obejrzeć nie wygłupiające się koty, a zestaw porad z wielu dziedzin życia. Dostarczenie odbiorcom rozwiązania ich problemu lub ciekawej rozrywki poprzez wideo to bardzo skuteczna forma. Dodatkowo wiele portale informacyjne lub blogerzy mogą wykorzystywać takie materiały w swoich publikacjach, co dodatkowo zwiększa zasięg.

7. Mixed media

Mixed media to połączenie powyższych form w nowej, interaktywnej odsłonie. Może to być animowana infografika lub wpis na blogu wzbogacony o film. Dostępne są także inne innowacyjne rozwiązania, takie jak Storify, które pozwala przedstawić wiele form publikacji w formie historii.

Zanim jednak wybierzez formę, która Ci najbardziej pasuje, zrób dokładną analizę danych. Jeśli to odbiorcy zdecydują za ciebie o formie publikacji, to trafisz do nich.

Opracowano na podstawie tekstu z inc.com

Zdobądź publikację na temat content marketingu i udział w warsztatach

  • Raport  Content Marketing Institute z 2014 roku informuje, iż 88% marketerów w Wielkiej Brytanii  w swoich działaniach stosuje marketing treści. Wynika to z faktu, iż działania te są relatywnie tańsze oraz efektywniejsze. Średnia cena pozyskania leadaza pomocą content marketingu jest 41% niższa niż przy pomocy tradycyjnych działań marketingowych. A jak  to u nas wygląda? Zapraszamy do udziału w badaniu, które ma za zadanie zbadać polski rynek pod względem budowania wartościowych treści, stosowanych kanałów oraz satysfakcji z prowadzonych badań. Przejdź do ankiety i zdobądź publikację na temat marketingu treści i udział w warsztatachOsoby, które wypełnią w pełni ankietę do 19 kwietnia 2014 r. otrzymają bezpłatnie raport z badania, podręcznik Content Marketingu oraz będą miały pierwszeństwo w kwalifikacji na realizowane w projekcie szkolenia dotyczące Marketingu Treści. Zebrane dane z badania posłużą do dostosowania programu zajęć oraz publikacji pod kontem Państwa oczekiwań. Badanie realizowane jest przez Nowoczesną Firmę SA oraz Obserwatorium Zarządzania w ramach projektu Content Marketing Expert, który jest współfinansowany przez Komisję Europejską  z programu „Uczenie się przez całe życie”.  Szkolenia oraz publikacje będą dostępne we wrześniu br. Więcej informacji na temat projektu dostępne na stronie: http://pl.cmex.eu.

Nowoczesna Firma S.A. Konrad Budek