8 sposobów na pracowników, których nie lubisz

8 sposobów na pracowników, których nie lubisz www.fotolia.pl

W biznesie często musisz przebywać lub współpracować z ludźmi, których nie lubisz. Dlatego warto zastosować te 8 sposobów, by mieć z nimi poprawne relacje.

Czasem nie lubi się kogoś z konkretnego powodu, innym razem jest to mniej racjonalna kwestia dopasowania charakterów. Jednak każdy manager musi sobie radzić z zarządzaniem zespołem niezależnie od swoich odczuć względem pracowników.

Aby radzić sobie z pracownikiem, którego nie lubisz, musisz:

1. Zaakceptować fakt, że nie musisz lubić wszystkich

Między pracą i życiem osobistym należy umieć zachować równowagę oraz je rozdzielić. Z punktu widzenia managera zarządzanie ludźmi, których lubi się za bardzo jest trudniejsze niż zarządzanie zespołem, którego się wcale nie lubi.

2. Zrozum, czemu ich nie lubisz

Może chodzi o sposób komunikacji? Może są agresywni lub wręcz przeciwnie – pasywni? Gdy już zrozumiesz, co w nich cię tak naprawdę w nich denerwuje, odkryjesz sposób, by sobie z nimi poradzić. Nie możesz zmienić osobowości pracownika, ale możesz zmienić sposób w jaki ją postrzegasz.

3. Bądź im przychylny

Pracownicy chcą, by szef ich lubił. Dlatego zachowaj profesjonalne, życzliwe podejście, nawet do najbardziej irytujących pracowników. To pozwoli Ci skupić się na zadaniach, jakie masz przed sobą.

4. Znajdź ich mocne strony

Jeśli ktoś u Ciebie pracuje, znaczy to, że ma jakiś talent, dla którego go trzymasz. Ale być może zmiana jego miejsca w zespole dobrze na niego wpłynie. A jeszcze lepiej na Ciebie.

5. Niech emocje nie wpływają na twoje przywództwo

Nie możesz patrzeć na pracę kogoś, kogo nie lubisz, przez pryzmat swojej niechęci. Zamiast tego skup się na przyczynach swojej niechęci.

6. Bądź zdecydowany

Uprzejmość nie oznacza, że mogą Ci wejść na głowę. Jeśli jakieś konkretne cechy pracownika rozbijają zespół lub utrudniają współpracę, powiedz mu to. Wskaż konkretne zachowanie i zasugeruj rozwiązanie.

7. Więcej z nimi pracuj

Wspólne uporanie się z ważnym projektem zbuduje porozumienie między tobą i trudnym współpracownikiem. Co więcej, jeśli udowodni Ci swoje umiejętności i wiedzę, najprawdopodobniej przestaną Ci tak przeszkadzać jego wady.

8. Obserwuj jak inni sobie z nim radzą

Być może twój problem z pracownikiem to kwestia komunikacji. Obserwuj jak inni sobie radzą z nim i testuj ich pomysły. 

Nowoczesna Firma S.A. Konrad Budek