8 sposobów na zmotywowanie handlowców

8 sposobów na zmotywowanie handlowców fot. Fotolia

Przeciętna osoba pracuje na 50 proc. swoich możliwości. Jak sprawić, aby była bardziej wydajna i zmotywowana do pracy?

Koszty ludzkie to największa pozycja w wydatkach Twojego biznesu. Jako lider masz za zadanie uzyskiwać jak najwyższy zwrot z inwestycji w zasoby ludzkie.

Istnieje siedem kluczy do zwiększenia produktywności.

1. Zatrudniaj właściwych ludzi

Źródłem 95 proc. Twoich sukcesów będą ludzie, których wybierzesz. Zabierz do autobusu właściwych ludzi. Niewłaściwych ludzi wysadź z autobusu. Potem porozsadzaj właściwych ludzi na właściwych miejscach w tym autobusie.

Podobne artykuły:

2. Jasno komunikuj oczekiwania

Pilnuj, by każda osoba wiedziała, czego dokładnie się od niej oczekuje i do kiedy.

3. Stosuj zarządzanie uczestniczące

Poświęć czas na zadawanie pytań, słuchanie i przedyskutowanie pracy.

Sprawdź, czy wszyscy są zaangażowani w pracę. Istnieje bezpośrednia zależność pomiędzy dyskusją a zaangażowaniem. Dyskusja rozwiewa wątpliwości, ludzie czują się wartościowi i ważni.

4. Przegoń strach

Świetne miejsce do pracy to takie, w którym ludzie czują się bezpiecznie, jeśłi popełnią błąd.

Podobne artykuły:

5. Komunikuj się regularnie

Mów ludziom, co się dzieje. Dobre miejsce do pracy to takie, w którym ludzie „czują, że wiedzą” i nie ma tam sekretów.

6. Zachęcaj do innowacji i kreatywności

Pozwól ludziom wypróbować różne sposoby wykonywania swojej pracy.

7. Codziennie praktykuj pięć kluczy do motywacji

Chodzi o to, żeby inni ludzie poczuli się ważni i doceniani:

  1. Akceptacja – uśmiechaj się, kiedy widzisz ludzi.
  2. Docenianie – dziękuj im za, to co robią.
  3. Podziw – komplementuj ich zalety, osiągnięcia lub to, co posiadają.
  4. Uznanie – chwal – często w obecności innych - za osiągnięcia duże i małe.
  5. Uwaga – słuchaj uważnie, kiedy ludzie chcą mówić.

Podobne artykuły:

8. Regularnie stosuj trzy motywatory:

  1. Wyróżnianie za małe i duże osiągnięcia.
  2. Wzmacnianie tego, co chciałbyś powtórzyć.
  3. Nagradzanie – namacalne, np. finansowe i nienamacalne, np. zaproszenie na wspólny lunch.

Tekst opracowany na podstawie wystąpienia Briana Tracy'ego pt. "Jak osiągnąć nieograniczone sukcesy w sprzedaży" na VI Kongresie Sprzedaż, który odbył się 2-4 kwietnia 2014 r. w Warszawie. 

Nowoczesna Firma S.A. Olimpia Wolf