9 drobiazgów, które szkodzą firmie

9 drobiazgów, które szkodzą firmie Image courtesy of ROMKRATHOG/FreeDigitalPhotos.net

Drobiazgi to poważna przeszkoda w codziennej, efektywnej pracy. Dlatego coraz więcej firm, wzorem amerykańskiej National Motor Club, decyduje się na wewnętrzny audyt, który ma odpowiedzieć na pytanie „co robimy źle” i co trzeba szybko poprawić.

Prezes firmy, Matt Krzysiak, udostępnił całej firmie wynik badania. I potem wiele innych organizacji poszło ich śladem. Według tych podsumowań każda firma powinna jak najszybciej:

1. Przestać w nieskończoność wymieniać maile i po prostu porozmawiać przez telefon lub osobiście.

2. Na bieżąco odpowiadać na maile. I wyłączyć przy okazji powiadomienia dźwiękowe.

3. Nie używać opcji „odpowiedz wszystkim”.

4. Przestać tworzyć raporty, które nie są do niczego konkretnego potrzebne.

5. Przestać tworzyć raporty, których nawet nikt nie przeczyta.

6. Przestać zrzucać wszystkie decyzje na zwierzchników.

7. Nie organizować spotkań za spotkaniem, po innym spotkaniu.

8. Przestać zostawiać najważniejsze rzeczy na koniec.

9. Jedno spotkanie przedłużać najwyżej o 40 minut.

Artykuł z serwisu inc.com przetłumaczył Konrad Budek.

Lee Colan