ABC CRM-u, czyli jak technologia wspomaga rozwój sprzedaży?

ABC CRM-u, czyli jak technologia wspomaga rozwój sprzedaży? shutterstock

Rozwój firmy wiąże się z koniecznością reorganizacji działań. Spełnienie rosnących oczekiwań klientów nie jest możliwe, gdy przedsiębiorstwo pozostaje w stagnacji i stroni od nowoczesnych narzędzi. Odpowiedzią na te potrzeby jest system CRM.

Obecnie firmy są świadome tego, że znajdują się w środowisku turbulentnym i nie są w nim same. Klient stał się priorytetem, dlatego tak ważne jest budowanie z nim dobrych relacji i umiejętne zarządzanie nimi. Na pewnym etapie rozwoju firmy, tradycyjne narzędzia wspierające pracowników nie spełniają już ich oczekiwań, a efektywność wykonywanej w ten sposób pracy jest niska. Nieusatysfakcjonowani klienci, którzy posiadają szeroką możliwość dostępu do informacji, zaczynają rozglądać się za nowymi dostawcami. Przy okazji odkrywają, że mogą liczyć na lepsze warunki. Zdecydowanie taka wizja nie jest oczekiwana przez przedsiębiorców, którzy zaczynają szukać rozwiązania swojej niefortunnej sytuacji. Tu właśnie przychodzi z pomocą CRM.

System CRM odpowiada na potrzeby

CRM to system usprawniający zarządzanie relacjami z klientem. Wykorzystywany przez pracowników różnych działów, wspiera marketing, sprzedaż i inne obszary związane z obsługą klienta. Umożliwia doskonalenie relacji z klientem, podnosząc satysfakcję z dokonywanych zakupów. W efekcie pozwala na zwiększenie wyników sprzedaży i generowanie większych zysków.

Strategia i efektywne zarządzanie sprzedażą to klucz do sukcesu

Osiągnąć sukces może tylko to przedsiębiorstwo, które posiada dobrą strategię sprzedaży. System CRM umożliwia efektywne zarządzanie sprzedażą, wyznaczanie zadań dla handlowców pracujących w działach sprzedaży, a także sprawne zarządzanie szansami sprzedaży (ang. opportunity management). Dobrym rozwiązaniem jakie wykorzystuje CRM jest baza informacji o pracownikach i kontrahentach. Wszystkie istotne dane tj. historia sprzedaży, notatki dotyczące kontaktów z daną osobą, ustaleń etc. – nie są rozrzucone po całej firmie, ale skumulowane i posegregowane według potrzeb konkretnych działów w jednym miejscu.

CRM i akcje marketingowe – to możliwe?

Standardowa skrzynka gmail to dzisiaj za mało, aby mówić o zarządzaniu kontaktem z klientem. CRM sprawia, że prowadzenie akcji marketingowych jest dużo prostsze, czyli mniej pracochłonne i tym samym tańsze. Dynamika pracy wymaga od nas kontaktu z wieloma kontrahentami na raz i to w krótkim czasie, a CRM odpowiada na tę potrzebę proponując masowe zlecanie zadań dotyczących wybranej grupy kontrahentów. Otwiera przed nami drzwi do planowania i realizacji strategii marketingowych.

Podobne artykuły:

System CRM nie zapomina o Twoich pracownikach

Organizowanie i zlecanie zadań Twoim pracownikom nie może opierać się milionie wiadomości e-mail, tysiącach rozmów i setkach karteczek samoprzylepnych. Po pierwsze - te czasy przeszły do lamusa, a po drugie – to nie jest efektywne. System CRM pozwala na organizację każdego dnia pracy, zlecanie zadań, ustalanie harmonogramów, ewidencję wykonanych czynności, rejestrację czasu pracy, generowanie raportów, tworzenie, przechowywanie i analizowanie dokumentów firmowych, a także bardzo szerokie zarządzanie kompetencjami pracowników i wiele innych, w zależności od potrzeb. CRM w chmurze to baza wiedzy online Twoich pracowników.

Wdrażaj system z głową

System CRM ma o wiele więcej zastosowań, które powinny być indywidualnie dostosowane do Twoich potrzeb. Warto podkreślić, że korzyści z wdrożenia systemu będą możliwe tylko wtedy, gdy wszyscy zainteresowani będą mieć możliwość udziału w analizie i wdrażaniu systemu, określając potrzebne im funkcjonalności. Zarząd, a także pracownicy muszą być świadomi obszarów, które wspomaga CRM oraz powinni przejść szkolenie, które pozwoli im efektywnie wykorzystywać jego możliwości.

Źródło: http://synergiuscrm.pl/jak-usprawnic-raportowanie-dzialan-handlowych-przy-pomocy-systemu-crm/

Questy Technology Joanna Kujawska