Analityka 3.0, czyli u progu analitycznej rewolucji

Analityka 3.0, czyli u progu analitycznej rewolucji Sergey Nivens - Fotolia

Cyfrowa transformacja sprawia, że przedsiębiorstwa potrzebują coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań, aby sprostać oczekiwaniom rynku i klientów. Z pomocą przychodzi nowoczesna analityka biznesowa, która właśnie wchodzi w nową erę o numerze 3.0.

Rola analityki we współczesnym przedsiębiorstwie rośnie z roku na rok. Według danych firmy Gartner do końca 2020r. aż 80 proc. procesów biznesowych opartych będzie na Big Data. Stwarza to zupełnie nowe możliwości dla przedsiębiorstw. Wobec rosnącej lawinowo ilości i różnorodności gromadzonych danych, umiejętne wykorzystanie rozwiązań analitycznych, staje się dzisiaj koniecznością, na bazie której przedsiębiorstwa mogą oferować innowacyjne produkty i usługi, usprawnić proces decyzyjny, zoptymalizować wewnętrzne procesy biznesowe, zwiększyć efektywność operacyjną i w efekcie uzyskać przewagę konkurencyjną. Rosnące wymagania rynku prowadzą do powstawania coraz to lepszych i bardziej zaawansowanych rozwiązań. Z danych Komisji Europejskiej wynika, że do 2020r. analityka dużych zbiorów danych może przyczynić się do pobudzenia wzrostu gospodarczego państw Unii Europejskiej o dodatkowe 1,9 proc.

Subskrybuj autora aby czytać dalej

Agencja dotPR Przemysław Duszczak