Bezpieczeństwo Twojego klienta w sieci

Bezpieczeństwo Twojego klienta w sieci ingbank.pl

Prowadzisz sklep internetowy lub jakąkolwiek inną stronę, na której umieściłeś formularz na dane przekazywane przez Twojego klienta? Jeśli tak, również od Ciebie zależy bezpieczeństwo informacji, które będzie on przekazywał online.

Od czego zależy bezpieczeństwo usera w sieci?  Czynników jest bardzo wiele. Na te jednak, które leżą po jego stronie Ty jako administrator sklepu czy innego serwisu nie masz wpływu. To, co zależy od Ciebie to m.in. poziom zabezpieczenia serwera, który hostuje Twoją stronę oraz zainstalowane na nim certyfikaty. SSL staje się dziś powoli standardem.

Tanie certyfikaty SSL, czyli zadbaj o bezpieczeństwo przesyłania danych

SSL jest specjalnym protokołem przesyłania danych, który pozwala na ich zaszyfrowanie w czasie przesyłania od użytkownika na Twój serwer. Jak to działa? Gdy dane – np. te dotyczące realizowanej płatności online – są przesyłane bez szyfrowania SSL, mogą zostać łatwo przechwycone, zwłaszcza w lokalnej sieci. Hakerzy tylko na to czekają, a stracić może na tym nie tylko klient, ale również i Ty. Sposobem na uchronienie się przed takim zagrożeniem jest zainstalowanie certyfikatu SSL dla domeny lub całego serwisu. Co to daje? Dane przed wysłaniem zostają zaszyfrowane, a ich przechwycenie jest niemal niemożliwe. Właśnie dlatego z certyfikatów SSL korzystać powinny m.in.:

  • sklepy internetowe – zwłaszcza w części transakcyjnej,
  • serwisy transakcyjne,
  • fora internetowe oraz portale, które wymagają rejestracji użytkownika,
  • wszystkie inne strony, na których znajdują się formularze przeznaczone do wypełnienia przez użytkownika.

Ile to kosztuje?

Wbrew pozorom SSL nie kosztuje wiele. Tanie certyfikaty SSL oferuje np. Sprint Data Center. Cena może być niższa nawet niż 100 zł rocznie. Tak niewielka suma wystarczy, aby spać spokojnie. Warto też pamiętać o tym, że SSL gwarantuje nie tylko bezpieczeństwo. Obecność certyfikatu:

  • podnosi prestiż serwisu i zwiększa poczucie bezpieczeństwo użytkowników – informacja o tym, że certyfikat został zainstalowany pojawia się wyraźnie w przeglądarce i jest jasnym komunikatem nawet dla laika (zamknięta kłódka na pasku adresu) oraz https zamiast http),
  • wzmacnia działania SEO – strony, które zabezpieczają nawet tanie certyfikaty SSL są lepiej oceniane przez algorytmy Google, przez co łatwiej trafiają na wysokie miejsca w rankingu,
  • pozwala świadczyć usługi spełniające normy światowe i europejskie – to zaś buduje prestiż Twojej marki i zwiększa jej wiarygodność.

Certyfikat SSL w połączeniu z dobrym serwerem hostingowym – takim z automatycznym backupem danych, systemem antyspamowym oraz antywirusem przyniesie widoczne efekty. Warto więc w niego zainwestować. Inwestując środki w bezpieczeństwo swoich klientów, szybko je odzyskasz – wraz ze zwiększającą się popularnością Twoich usług.