Biedronka prawie jak cała... Gruzja

Biedronka prawie jak cała... Gruzja www.pieniadze.gazeta.pl

Zarząd Jeronimo Martins, właściciela Biedronki, przewiduje że w 2016 r. obroty sieci sięgną 50 mld zł. W ciągu najbliższych 2 lat grupa wyda na inwestycje 2,2 mld euro, czyli ok. 9,2 mld zł. 70 proc. trafi do Polski - zapowiada "Puls Biznesu".

Przyszłość polskiego handlu rozstrzyga się w Lizbonie. W czwartek zarząd Jeronimo Martins, właściciela Biedronki, podczas corocznego spotkania z inwestorami ogłosił plany na najbliższe lata. Już wcześniej było jasne, że Biedronka do końca 2015 r. otworzy 3 tys. sklepów. Teraz wiadomo, co będzie dalej.

W planach wzrosty o 15 procent rocznie

- Planujemy wzrosty sprzedaży na poziomie 12-15 proc. rocznie. Zyski będą rosły w podobnym tempie. Biedronka w 2016 r. ma wypracowywać 12 mld  EUR przychodów (50 mld zł). Po 2015 r. będziemy kontynuować ekspansję w obecnym kształcie, w międzyczasie opracowując nowe formaty, by zwiększyć zasięg - głosi prezentacja dla inwestorów.

Podobne artykuły:

Według zapowiedzi, nowe formaty to sklepy franczyzowe na terenach wiejskich i mniejsze sklepy w miastach. Te drugie mają działać w segmencie zwanym proximity market, w którym dziś operuje m.in. należący do Żabki Freshmarket. Jeronimo Martins uważa, że ta część rynku jest mocno rozdrobniona, i upatruje tu szans na rozwój.

14 procent rynku pod kontrolą niepozornego owada

Sieć z niepozornym owadem w szyldzie już dziś dominuje na polskim rynku handlowym, kontrolując u nas ok. 14 proc. sprzedaży i pod względem przychodów plasując się tuż za podium w gronie działających w Polsce przedsiębiorstw. W ub. roku miała 28,1 mld zł przychodów, w tym - po trzech kwartałach - dobiła już do 23,7 mld zł, notując 15,9-procentowy wzrost."PB" zapowiada, że wkrótce na liście największych spółek Biedronka wyprzedzi PGE i Lotos, a przed nią plasować się będzie wyłącznie Orlen. Za trzy lata jej sprzedaż będzie porównywalna z... PKB Gruzji.Firma zapowiada również rozwój swojej drugiej sieci Hebe. Według prezentacji, obecnie dysponuje 96 sklepami. Szcowana sprzedaż w 2013 r. wynosi ok. 60 mln euro, a straty związane z rozwojem sieci od startu szacowane są na ok. 15 mln euro.


Polskie sieci handlowe doceniają Rosjanie

redakcja