„Chaos” wygrywa - ranking najlepszych książek biznesowych roku 2009

„Chaos” wygrywa - ranking najlepszych książek biznesowych roku 2009 adistock - Fotolia

„Chaos” Philipa Kotlera otwiera listę najważniejszych książek roku o biznesie i gospodarce wybranych przez ekspertów THINKTANK. Lista najlepszych publikacji biznesowych została opracowana we współpracy z ekspertami i praktykami.

Ranking najważniejszych książek roku liczy 10 pozycji, które zostały uznane za najbardziej inspirujące i mogą być najbardziej przydatne w zarządzaniu firmami i instytucjami.

– Co roku na polskim rynku ukazuje się kilkaset pozycji biznesowych. Menedżerowie i szefowie mają kłopot z wyborem: lista jest po to, by nie przeoczyli najbardziej przełomowych pozycji. Znalazły się na niej książki pozwalające na nowe, a czasem szersze  spojrzenie na wyzwania biznesowe i zarządcze – mówi Paweł Rabiej, dyrektor w THINKTANK. - Przy układaniu listy najlepszych decydowały innowacyjność w podejściu do tematu i przydatność w dzisiejszych warunkach

Oto 10 wydanych w tym roku pozycji, których nie powinno zabraknąć na półce lidera i menedżera:

  1. Philip Kotler, John A. Caslione, Chaos, MT Biznes
  2. Jacek Żakowski, Zawał, Polityka
  3. Reinhard Sprenger, Zaufanie #1, MT Biznes
  4. Malcolm Gladwell, Poza schematem. Sekrety ludzi sukcesu, Znak 
  5. Hermann Simon, Marek Dietl, Tajemiczy Mistrzowie XXI wieku, Difin
  6. Mark J. Penn, E. Kinney Zalesne, Mikrotrendy, MT Biznes
  7. Roger Martin, Niepokorny umysł. Poznaj klucz do myślenia zintegrowanego, OnePress
  8. Martin Lindstrom, Zakupologia. Prawdy i kłamstwa o tym, dlaczego kupujemy, Znak
  9. Howard Gardner, Pięć umysłów przyszłości, Laurum
  10. Anthony Ulwick, Czego chcą klienci, Wolters Kluwer Polska

THINKTANK wybrał też po siedem najlepszych pozycji w sześciu obszarach tematycznych: Szersza perspektywa (kontekst, w którym funkcjonuje rynek i firmy), Historie prawdziwe (autentyczne opowieści i liderach biznesu i firmach), Strategia rozwoju (strategia, konkurencyjność, innowacja), Kierowanie ludźmi (zarządzanie i przywództwo), Klient, marketing, sprzedaż (zagadnienia związane z marketingiem i rynkiem) oraz Zarządzanie sobą (rozwijanie własnych umiejętności).

Najlepsze tytuły roku w poszczególnych pozycjach wskazywali eksperci z liczącej kilkadziesiąt osób TT Network: sieci ekspertów współpracujących z magazynem. - To pierwsze tak dogłębne i profesjonalne zestawienie dorocznych biznesowych nowości wydawniczych na polskim rynku – mówi Paweł Rabiej z magazynu THINKTANK.  – Zestawienia branżowe dla poszczególnych kategorii mogą być szczególnie przydatne dla profesjonalistów w swoich dziedzinach, którzy chcą być na bieżąco z najnowszą wiedzą w swoich branżach.

Poza dorocznym zestawieniem, eksperci THINKTANK będą przygotowywali również kwartalne rekomendacje biznesowych nowości wydawniczych ukazujących się w Polsce. 

THINKTANK THINKTANK