Chcesz zatrudniać najlepszych? Pokaż, że jesteś dobrym pracodawcą

Chcesz zatrudniać najlepszych? Pokaż, że jesteś dobrym pracodawcą Rido - Fotolia

Nie sztuką jest zwinąć konkurencji sprzed nosa specjalistę. Prawdziwą umiejętnością jest go znaleźć, zatrudnić, utrzymać i zauroczyć na tyle, aby został w firmie i mówił o niej jak w superlatywach. Kluczem do sukcesu jest employer branding.

Istotę i sens employer brandingu, czyli budowania wizerunku dobrego pracodawcy, najlepiej opisuje przykład z życia działu HR. Najlepsi rekruterzy nie ściągną do pracy specjalisty, gdy firma ma złą opinię. Wystarczy wyobrazić sobie sytuację, w której rekruter od tygodni szuka wykwalifikowanego specjalisty z branży IT lub osoby znającej niszowy język obcy. W końcu znajduje, ale okazuje się, że kandydat ma do wyboru dwie firmy: obie to duże korporacje w atrakcyjnej części miasta, obie gwarantują pensję na wysokim poziomie, a także popularne dodatki takie jak telefon i laptop.

Subskrybuj autora aby czytać dalej

Monster Polska Sp. z o.o. Bartosz Struzik