Co czwarty przedsiębiorca boi się współpracy z młodą firmą

Co czwarty przedsiębiorca boi się współpracy z młodą firmą bezpiecznyimport.pl

Złe opinie w Internecie i brak informacji o firmie to najczęściej wskazywane przez przedsiębiorców sygnały ostrzegające przed nawiązaniem współpracy z kontrahentem. Na trzecim miejscu podawany jest krótki okres prowadzenia działalności.

Prowadzenie biznesu jest jak stąpanie po polu minowym. Przedsiębiorcy często nie wiedzą, na kogo trafią podpisując kolejną umowę. Czy ich kontrahent nie okaże się przypadkiem cwaniakiem, który w nieskończoność zwleka z zapłatą? A może nie będzie mógł spełnić umowy, bo zamknie swoją działalność. Jednak, jeśli chcą przetrwać – muszą stawiać temu czoła i wyczulić się na sygnały płynące z rynku. Dlatego przedsiębiorcy każdego dnia muszą dokonywać wyborów: z kim mogą bezpiecznie podpisać umowę, a z kim lepiej tego nie robić. Rzetelna Firma zbadała, czym kierują się przedsiębiorcy w podejmowaniu bezpiecznych dla siebie decyzji biznesowych.

Internet – radar ostrzegawczy

Właściciele firm uważają, że ryzyko transakcji wzrasta, jeśli w Internecie pojawiają się nieprzychylne opinie o ich kontrahencie. Ta cecha skłania aż 64,13% przedsiębiorców do zachowania większej ostrożności w przypadku podpisywania kontraktu z nowym klientem. Na znaczne nagromadzenie negatywnych informacji w dużo większym stopniu niż duże firmy są wyczuleni mali przedsiębiorcy. Wśród osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą na znaczenie takiego sygnału wskazało aż 77,7%, a wśród średnich i dużych „jedynie” 48,7% firm.

Podobne artykuły:

Ale z ankiety wynika, że nieufność wzbudzają nie tylko negatywne opinie o firmie, ale też jakikolwiek brak informacji o niej. 47% właścicieli firm, jeśli nie znajdzie informacji o firmie w Internecie, czuje się zaniepokojona. Z kolei poziom nieufności spada do 17,3%, jeśli pojawiają się jakiekolwiek informacje, choć niedostateczne – na przykład brakuje referencji, czy opinii od kontrahentów. Nie sprawdza się jednak przekonanie, że nie ważne jak, byleby mówili. Wciąż najbardziej ryzykowną cechą pozostają niepochlebne opinie o firmie w Internecie.

– Firmy niestety wciąć nie doceniają potencjału jaki tkwi w Internecie. Mimo że wydaje się, że strona internetowa to standard w dzisiejszych czasach, nie ma jej aż 30% firm. Nasze badanie, a także doświadczenia uczestników programu pokazują, że dbanie o dobry wizerunek w Internecie przynosi wymierne korzyści tzn. pomaga zdobyć nowych klientów i zwiększa sprzedaż. Warto też starać się o dobre opinie i referencje klientów, bo to podnosi wiarygodność firmy. Tym bardziej, jeśli staż firmy jest krótki, co jak wynika z naszych badań rodzi nieufność – mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy. Równocześnie, to właśnie pozytywne opinie w mediach np. artykuły, opinie na forach internetowych były drugim najczęściej wskazywanym dowodem dodającym wiarygodności potencjalnym partnerom. Najczęściej, bo dla 84% respondentów, wiarygodność buduje polecenie firmy lub osoby, która ma doświadczenia ze współpracy z daną firmą

Krótki okres działalności – zachowaj ostrożność!

Z badań Rzetelnej Firmy wynika, że jeśli firma działa na rynku krócej niż rok, jest traktowana przez kontrahentów z większą ostrożnością. Dane Głównego Urzędu Statystycznego są nieubłagane, pierwszy rok działalności przeżywają 3 na 4 firmy. Zatem z 25% prawdopodobieństwem wybierając na kontrahenta młodą firmę możemy trafić na taką, która upadnie i nie będzie mogła świadczyć dla nas usług. Co ciekawe, dla średnich i dużych firm jest to o wiele częściej wskazywany czynnik ryzyka niż dla tych najmniejszych (68,7% vs 32,34%).

Podobne artykuły:

– Taka postawa jest z jednej strony zrozumiała, każdy dba o własne przetrwanie. Jednak z drugiej strony taka postawa jest niebezpieczna dla gospodarki. Jeśli nie będziemy dawać szansy młodym, często bardzo ambitnym i konkurencyjnym, firmom, nie pozwolimy im się rozwinąć i przekroczyć magicznej granicy 1 roku – dodaje Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.

Badanie przeprowadzono na zlecenie Rzetelnej Firmy przez zespół prof. Jana Fazlagicia (Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie) na próbie 1115 przedsiębiorstw ze wszystkich sektorów gospodarki. Dobór próby (losowo-kwotowy) pozwolił na reprezentatywność badania w skali kraju. Badanie zostało przeprowadzone metodą ankietową PAPI oraz wywiadów telefonicznych CAPI.

Rzetelna Firma sp. z o.o. Waldemar Sokołowski

Dalej

x

0 komentarzy

Nie udało się dodać komentarza, spróbuj ponownie za chwilę

Komentarz powinien być dłuższy niż 5 znaków

Prosze wprowadzić prawidłowy adres e-mail

Nick powinien być dłuższy niż 4 znaki