Co marketplace rekrutacyjny daje agencji rekrutacyjnej

Co marketplace rekrutacyjny daje agencji rekrutacyjnej NF.pl

Nieustannie rośnie popularność marketplaców w wielu branżach.

Większość z nas nie wyobraża już sobie wyszukiwania hotelu na urlop poprzez przeglądanie stron internetowych 50 ośrodków wypoczynkowych. Zamiast tego wchodzimy na stronę, która pokazuje nam wszystkie hotele spełniające nasze warunki, ich cenę, dostępność, opinie i wiele innych, przydatnych informacji.

W ten sam sposób może działać także proces wybierania odpowiednich agencji rekrutacyjnych przez pracodawców poszukujących pracowników, a także proces zgłaszania się agencji do procesów rekrutacyjnych. W Polsce zarejestrowanych mamy około siedmiu tysięcy agencji zatrudnienia, które konkurują ze sobą o projekty rekrutacyjne. W dotarciu do klientów wielu z nich pomaga HRfactory.pl – najpopularniejsza w naszym kraju platforma wspierająca współpracę agencji rekrutacyjnych i pracodawców. Odwołując się do powyższego przykładu, jest to rodzaj wyszukiwarki procesów rekrutacyjnych dedykowanych dla agencji pracy.

Jak zatem marketplace rekrutacyjny pomaga agencjom?

1. Szybki dostęp do klientów i ich projektów rekrutacyjnych

Dzięki dostępowi do platformy agencja pracy nie musi zabiegać o dotarcie do firm poszukujących wsparcia w rekrutacji – po prostu na bieżąco śledzi listę otwartych procesów rekrutacyjnych, które zostały ogłoszone na platformie i może starać się o wzięcie w nich udziału. Zatem jeśli tylko zna odpowiedniego kandydata czy szybko może do niego dotrzeć lub po prostu ma wolne „moce” do pracy, wówczas może zgłosić z miejsca swój udział w procesie rekrutacji.

2. Jedna umowa – wiele rekrutacji i wiele firm

Każda agencja wie, jak długi potrafi być proces akceptacji nowego dostawcy w firmie, który może trwać tygodnie lub nawet miesiące. Natomiast w HRfactory.pl – długie analizy umów, negocjacje i ciągnące się tygodniami formalności – koniec z nimi. Agencja zawiera wyłącznie jedną umowę z HRfactory.pl, uzyskując dostęp do procesów rekrutacyjnych ogłoszonych przez pracodawców na platformie. Brak zbędnej biurokracji pozwala szybko i efektywnie przystąpić do rekrutacji i wyprzedzić konkurencję.

3. Efektywniejsze wykorzystanie zatrudnionych rekruterów

Rekruterzy tworzą swoje sieci kontaktów, poznając podczas jednego procesu nawet dziesiątki kandydatów, więc dlaczego nie mieliby dopasowywać ich do wielu rekrutacji jednocześnie? Mając dostęp do długiej listy rekrutacji i wymagań wielu pracodawców zainteresowanych współpracą z agencjami, mogą szybko zaproponować kandydata idealnie pasującego do danej roli, a który nie został wybrany w innej firmie. Mając jednak ograniczoną liczbę klientów, nie można pozwolić sobie na taką elastyczność, a kandydat zostanie po prostu odrzucony. Marketplace rekrutacyjny rozszerza tę możliwość.

4. Zwiększenie zasięgu i pozycji agencji

Tutaj mniejsze znaczenie ma wielkość agencji, a kluczowa jest jakość kandydatów, do których dociera. Mała, lokalna firma ma taką samą możliwość realizowania rekrutacji dla dużego klienta poszukującego pracowników przez platformę, jak i duża, rozpoznawalna na rynku agencja zatrudnienia. Dotychczas była to sytuacja prawie niemożliwa. Najwięksi pracodawcy wybierali największych dostawców usług. Teraz korzystają z jednej platformy i zyskują dostęp do wielu firm, które mogą znaleźć ich nowego pracownika.

Duża agencja z kolei zyskuje możliwość szybszego  reagowania na potrzeby klientów na rynku, gdyż na platformie może mieć zarejestrowanych wielu rekruterów w różnych lokalizacjach, którzy przeglądając procesy rekrutacyjne, mogą angażować się od razu tam, gdzie posiadają odpowiednich kandydatów lub widzą swoją szansę na zamknięcie procesu.

5. Bezpłatny dostęp do narzędzia online

Rejestracja w HRfactory.pl jest zupełnie bezpłatna. Platforma działa on-line, jest wygodna i dostosowana do potrzeb użytkowników. Po weryfikacji profilu agencja rekrutacyjna natychmiast zyskuje możliwość przystąpienia do udziału w rekrutacjach zamieszczonych przez pracodawców. Rozliczenie za zrealizowany proces następuje bezpośrednio pomiędzy agencją a HRfactory.pl.

Udogodnienie to drugie imię XXI wieku, dlatego warto próbować nowych rozwiązań, które ułatwiają nasze funkcjonowanie, także to zawodowe. Marketplace rekrutacyjny upraszcza rekrutację, zarówno pod względem formalnym, jak i użytkowym, a przede wszystkim daje agencjom szansę dotarcia do nowych klientów, najlepiej dopasowanych do profilu i kompetencji rekrutera.

Więcej na ten temat: HR Factory

HRfactory.pl