Co „się czyta” w social mediach?

Co „się czyta” w social mediach? fot. Rosaura Ochoa/Flickr

Każda firma, która zakłada swoją stronę na Facebooku, Instagramie czy w innych mediach społecznościowych, liczy na to, że treści tam publikowane będą szeroko komentowane, lajkowane i udostępniane przez fanów marki. Rzeczywistość jest jednak inna...

Po czasie firma niejednokrotnie musi zejść z tego nieba wyobrażeń na ziemię, na której polubienia pochodzą od pracowników i ewentualnie ich znajomych.

Co zrobić, żeby odwrócić tę tendencję? Co publikować i jak, żeby „się czytało”? Poniżej, kilka wskazówek.

1. Używaj zdjęć wysokiej jakości

W mediach społecznościowych właściwie nie ma posta bez zdjęcia. Sam tekst nie przyciągnie uwagi czytelników, spowoduje, że prześlizgną się po nim wzrokiem, nawet nie próbując zapoznać się z treścią. Przykuć ich uwagę może dobrej jakości zdjęcie. Może być ono własnego autorstwa lub zakupione w banku zdjęć, pod warunkiem, że jest dobrze dopasowane do marki. Warto zwrócić uwagę, żeby kolory i kontrasty były wyraziste i przykuwające uwagę.

ferrari Facebook

2. Wklejaj infografiki

Nie ma chyba prostszego i skuteczniejszego sposobu na przedstawienie nudnych danych czy złożonego problemu niż infografika. Nie dość, że przykuwa ona wzrok, to jeszcze pozwala czytelnikom łatwiej zrozumieć to, co firma chce im przekazać. A to wszystko z bardzo prostego powodu – ludzki mózg przetwarza obraz 60 000 razy szybciej niż tekst! Oczywiście infografika musi być czytelna i angażująca odbiorców.

hatalska Facebook

Infografika wykorzystana na blogu Natalii Hatalskiej

3. Nadaj twarz swojej firmie

Użytkownicy bardzo lubią zdjęcia pracowników firm. Dzięki takim zabiegom firma zyskuje realną twarz i staje się bliższa klientom. Może to być osoba z zarządu firmy, lub poszczególni pracownicy czy kulisy ich pracy. To zależy od konwencji, którą wymyśli sobie firma.

Tom Dickson Facebook

Szef firmy Blendtec Tom Dickson

4. Esencja marki w obrazku

Firma powinna robić zdjęcia, których klimat będzie nawiązywał do marki i całej strategii komunikacji. Takie zdjęcie już na pierwszy rzut oka ma mówić internautom, co to za marka. Ponadto tego typu fotografie budują poczucie więzi i lojalność wobec marki.

coca-cola Facebook

Coca-Cola to radość i zabawa

5. Dynamiczne zdjęcia

Uwagę internautów bardzo mocno przykuwają zdjęcia dynamiczne, w których zatrzymany jest ruch. Ich przekaz jest jasny i dość łatwo odczytywany przez użytkowników.

fontanny Facebook

Zdjęcie z pokazu fontann


Digital Knowledge Village Justyna Dobaj