Content Marketing – co to właściwie jest?

Content Marketing – co to właściwie jest? Public Relations

Dotarcie do świadomości odbiorcy to w marketingu kluczowa kwestia. Niełatwo jest jednak przekonać do siebie odbiorcę, który często z premedytacją unika reklam. Content marketing jest właśnie narzędziem odpowiadającym na ten problem.

Content Marketing dostarcza odbiorcy wartościowy, merytoryczny materiał. W pewien sposób odpowiada on na potrzeby czytelnika/widza/słuchacza, rozwiązując jego problemy, odpowiadając na pytania lub po prostu będąc treścią edukacyjno-poradnikową. Wartościowa treść przy okazji porusza kwestię jakiegoś produktu lub usługi, którą chcemy promować.

Takie treści mają kilka zalet. Po pierwsze – czytelnik odbiera je z satysfakcją. Nie jest do tego w żaden sposób przymuszony, nie zapoznaje się też z treściami promocyjnymi na zasadzie informacji sąsiadujących, jak odbywa się to w przypadku tradycyjnych reklam. Nie ma on nigdy poczucia nachalności.

Po drugie, odbiorca jest zaangażowany w przyswojenie i zrozumienie treści. Dlatego zapoznaje się z nią dogłębnie, nie pobieżnie.

Po trzecie i chyba najważniejsze – treści content marketingowe można sprofilować w dowolny sposób i dotrzeć tylko do wybranej, interesującej twórców reklamy grupy docelowej. To pozwala przede wszystkim znacznie zwiększyć efektywność kampanii, ale też odsiać niechcianych odbiorców.

Nadal jednak content marketing to forma promocji stosunkowo nowa na naszym rynku, choć rokująca ogromne nadzieje na przyszłość. Chcemy dowiedzieć się co myślicie o takiej sposobie reklamy, czy stosujecie ją w swoich firmach i jak oceniacie efekty takich działań.

W związku z tym zapraszamy do wzięcia udziału w krótkiej ankiecie.

Kliknij aby przejść do badania.

red.