Content marketing na zlecenie

Content marketing na zlecenie nf.pl

Outsourcing działań marketingowych wiąże się z przekazaniem określonych zadań firmie zewnętrznej. Powodów może być wiele: brak zasobów, czasu itd. Jednak czy cała sztuka polega tylko na tym, by „wypchnąć” prace na zewnątrz i się nimi nie przejmować?

Czy działania content marketingowe można w pełni zlecić na zewnątrz i przekazać agencji, zapominając o temacie do czasu, kiedy nadejdzie pora odbioru raportu z działań? Można, oczywiście, ale wiąże się to z ogromną liczbą zagrożeń. Dlatego przy współpracy potrzebny jest odpowiedni balans oparty o dobrą komunikację oraz wzajemną zgodność celów.

Zaangażuj się w odpowiednim stopniu

Częstym błędem jest redukowanie roli działań content marketingowych w sieci do jednego czy dwóch czynników, takich jak np. pozyskiwanie dodatkowego ruchu na stronie lub mierzenie czasu wizyty. W rzeczywistości publikowana w naszym imieniu treść, z którą styka się potencjalny klient, ma bezpośredni wpływ także na sprzedaż, wizerunek czy nawet świadomość rynku (np. w wypadku, gdy staramy się odbiorcę edukować).

Oczywiście produkcję treści czy realizowanie całej kampanii content marketingowej zleca się na zewnątrz często właśnie dlatego, że w firmie nie ma czasu czy odpowiednich kompetencji do ich tworzenia. Trzeba jednak pamiętać, że nikt nie wie o naszych produktach więcej niż my sami. Osoby z zewnątrz często muszę się wielu kwestii domyślać. Im silniejszy damy od siebie wkład merytoryczny, tym owocniej on zaprocentuje, bo nawet jeśli finalny przekaz będzie bardzo odległy od pierwotnych założeń, to będzie wynikać z podpartego solidną wiedzą procesu myślowego.

Pozwól na kreatywność, ale kontroluj ją

Zlecenie na zewnątrz produkcji treści wiąże się także czasami ze zjawiskiem wypalenia wewnętrznych źródeł pracy kreatywnej w firmie. Ciężko jest po raz kolejny z rzędu opracowywać strategie odnoszące się do tych samych produktów. Agencja zewnętrzna może oferować świeży wgląd w sytuację. Ważne jest, żeby nie zabić tego świeżego spojrzenia w zarodku poprzez narzucenie swoich utartych przekonań.

Z drugiej strony dobry content marketing powinien oferować odbiorcy wartość dodaną. Szczególnie dobrze to widać przy kampaniach B2C, które często mają charakter rozrywkowy czy wręcz ich celem jest bawienie odbiorcy. Jest to wskazane, ale jeśli strategia opiera się wyłącznie na umieszczaniu w mediach społecznościowych zdjęć urokliwych kotów, to zabraknie wartości dodanej: odbiorca nie ma wtedy realnej korzyści ze styczności z treścią.

W rzeczywistości korzyścią tego typu, najczęściej wykorzystywaną przez firmy, może być transfer wiedzy. Tutaj silniejszy akcent kładzie się przy strategiach B2B – udostępnienie ciekawych statystyk czy danych rynkowych może znacznie poprawić odbiór oraz interakcję z materiałem, a nas przedstawić w roli wiarygodnego eksperta.

Podobne artykuły:



Najważniejsze: komunikacja

Bez względu na wszystko najważniejsza i tak jest zbieżność celów. Jeśli umowa z agencją zewnętrzną jest tak skonstruowana, że będzie mogła ona wywiązać się ze zobowiązań bez realizacji naszej priorytetowej potrzeby, to nie będzie zaskoczeniem, gdy okaże się, że nie została wykonana dodatkowa, dedykowana jej praca. Dlatego kluczowe jest właściwe komunikowanie od samego początku tego, co chcemy poprzez kampanię osiągnąć, a także upewnienie się, że jesteśmy przez drugą stronę dobrze rozumiani. Ponadto internet reaguje bardzo żywo: nie zawsze można wszystko zaplanować, przewidzieć. Zatem nie należą do rzadkości sytuacje, w których trzeba szybko zareagować. Wtedy właściwa odpowiedź na przebieg wydarzeń może zależeć także od relacji na osi zlecający-wykonawca. Warto uwzględnić możliwość pewnych zmian w strategii w toku jej realizowania.

Dowiedz się więcej

14 kwietnia (wtorek) o godzinie 10:00 będę miał przyjemność prowadzić czwarte webinarium z cyklu „Zostań ekspertem content marketingu” w ramach projektu CMEX – Content Marketing Expert. Jego temat jest powiązany z artykułem i brzmi: „Jak współpracować z klientem zewnętrznym przy produkcji treści?” W związku z tym chciałbym zaprosić wszystkich czytelników do udziału w wydarzeniu, szczególnie że rejestracja oraz udział są darmowe:

http://pl.cmex.eu/wiedza-3/webinaria/

Zapraszam także do obserwowania i interakcji w ramach portalu Facebook, gdzie staram się w wolnych chwilach dzielić interesującymi przykładami kreacji reklamowych:

https://www.facebook.com/rdubrawski

Do usłyszenia we wtorek!

Digital Knowledge Village Rafał Dubrawski