Content marketing. Siedem sposobów na skuteczną dystrybucję treści

Content marketing. Siedem sposobów na skuteczną dystrybucję treści www.fotolia.pl

Chcesz, aby Twoje treści docierały do jak największego grona odbiorców? Korzystasz z content marketingu, ponieważ zależy Ci na zaangażowaniu konsumenta w świat marki? Twoim celem jest zwiększenie konwersji i wzrost rozpoznawalności firmy?

Sprawdź, gdzie dystrybuować swoje treści, by dotarły do jak największego grona zainteresowanych odbiorców!

Obecnie content marketing to jedno z ważniejszych narzędzi każdego marketera. Dlaczego? Ponieważ dziś konsumenci czytają, oglądają, pozyskują informacje na temat interesujących ich produktów oraz usług, a także – mając do dyspozycji łatwo dostępny Internet – szukają inspiracji. Jednak, aby wpisać się w konsumencki insight, nie można być „fabryką treści”. Content marketing bowiem to nie ilość, a jakość słowa oraz przekazu wizualnego. A przede wszystkim – jego odpowiednia dystrybucja.

Tworzysz już wartościowe treści dla swoich odbiorców, ale brakuje Ci pomysłów, jak dotrzeć do grona zainteresowanych konsumentów? Poznaj kilka sposobów, które pozwolą na niedrogie, a jednocześnie skuteczne rozpowszechnianie Twoich materiałów.

Sprawdź również nasz darmowy poradnik: Content marketing - know how - czyli jak dotrzeć do klienta

#1 Wpisy gościnne

Blog to jedno z podstawowych narzędzi content marketingowych. Publikowanie artykułów na swoim blogu to sposób na dystrybucję wewnętrzną. Jak wykorzystać bloga do wyjścia z tekstami poza własne podwórko?

Jeśli jesteś obecny już dłuższy czas w blogosferze, na pewno masz znajomych blogerów. Nawet, jeśli nie udało Ci się do tej pory nawiązać kontaktu z blogerem, który publikuje ciekawe i zgodne z interesującym Cię tematem treści, to jest właśnie odpowiedni moment, by tego dokonać.

Poproś swojego znajomego blogera o gościnny wpis. Dzięki temu nie tylko zainteresujesz swoich dotychczasowych odbiorców, wprowadzisz nową myśl i świeże treści, ale również ściągniesz czytelników swojego gościa.

Otrzymałeś propozycję od innego blogera na stworzenie wpisu gościnnego? Nie wahaj się! Publikacja swoich treści na innym blogu pozwoli na równie skuteczne pozyskanie nowych odbiorców i ściągnięcie ich na Twojego bloga.

#2 Ego bait

Każdy z nas lubi być doceniany przez innych. Połechtaj trochę ego swojej konkurencji i zmobilizuj ich do dialogu. Pisząc artykuł na swojego bloga, poproś konkurencyjnego blogera lub firmę o wyrażenie swojego zdania na opisywany temat. Aby zmobilizować konkurencje do wypowiedzi, warto również recenzować i opisywać narzędzia lub tworzyć listy typu „10 najlepszych”. Taka tematyka daje opiniotwórcze pole do popisu.

#3 Video guest

Obecnie coraz częściej wykorzystywanym narzędziem w content marketingu stanowi wideo, które jest o wiele prostszą i łatwiejszą formą konsumpcji treści i dlatego internauci chętniej do niej sięgają. Uatrakcyjnij swojego bloga materiałami wideo. Zaproś również innych blogerów lub vlogerów do nagrania wypowiedzi, którą gościnnie udostępnisz na swoim blogu.

Oczywiście swoje materiały wideo koniecznie udostępniaj na YouTubie.

#4 Publikacje u wydawców

Istnieje wiele serwisów, które publikują treści z zewnątrz. Nawiązanie współpracy z redakcjami pozwoli Ci ustabilizować swoją pozycję na rynku jako eksperta. To szansa również na pozyskanie nowych odbiorców. Aby tego dokonać, pamiętaj o jakości swoich artykułów. Ucz, odpowiadaj  w swoich artykułach na pytania konsumentów, rozwiązuj ich problemy oraz inspiruj.

Pamiętaj również, by tematyka portalu, na którym chcesz opublikować swoje treści, odpowiadała Twojej grupie docelowej. Inaczej cała Twoja praca pójdzie na marne.

Jeśli nie nawiązałeś jeszcze bezpośredniego kontaktu z redakcjami, możesz skorzystać również z platform, które pośredniczą w kontakcie z poszczególnymi portalami. WhitePress czy NextContent to doskonałe kanały dystrybucji Twoich treści na zewnętrznych, tematycznych serwisach.

#5 Social Media

Media społecznościowe pozwalają w szybki i prosty sposób dotrzeć do aktywnego odbiorcy. Ich potencjał jest niepodważalny, dlatego social media powinny być pierwszym kanałem, w którym udostępnisz swoje treści. Oczywiście wykorzystaj do tego Facebooka oraz Twittera.  Jednak przekonaj się również do portali bazujących na zdjęciach, które zdobywają coraz większą liczbę fanów i pozwalają Ci rozpowszechniać swoje treści wizualne, które są znacznie bardziej atrakcyjne i angażujące.

Instagram

Wykorzystaj potencjał Instagrama i przedstaw w atrakcyjny sposób swój produkt. Pamiętaj, by zawsze umieszczać go w pewnym kontekście. Niech udostępniane przez Ciebie zdjęcia będą atrakcyjne i niech wywołają potrzebę posiadania Twojego produktu. Na przykład, jeśli jesteś producentem herbaty, przedstaw filiżankę napoju w towarzystwie porcji ciasta czekoladowego, ociekającego syropem z malin. Zachęcające?

Pinterest

Zbuduj społeczność wokół swojej marki poprzez inspirujące treści wizualne. W prostej, wizualnej formie przedstaw swoim odbiorcom ciekawe rozwiązania, np. na to, jak zrobić pyszne ciasto czy jak zaaranżować pokój dziecka. Nie zapomnij dopasować przekazu do swojej branży.

#6 SlideShare

Podziel się pdfem, infografiką czy prezentacją na portalu Slideshare, który jest jednym z najbardziej potężnych narzędzi content marketingowych. Przedstawiając rzetelne i interesujące informacje lub porady nie tylko zaspokoisz potrzebę swojego konsumenta i zbierzesz aktywne grono czytelników, ale również utrwalisz swoja pozycję w branży jako specjalisty.

#7 Fora internetowe

Wyjdź naprzeciw swoim Klientom i odpowiedz na ich potrzeby. Śledź tematyczne fora i podrzucaj ich użytkownikom swoje poradnikowe artykuły, pinterestowe inspiracje lub informacje, którymi podzieliłeś się na Slidesharze. Dzięki temu nie tylko doraźnie pomożesz internautom, podsuniesz im gotowe  i pełnowartościowe rozwiązania, ale również zdobędziesz nowych czytelników.

Sprawdź również nasz darmowy poradnik: Content marketing - know how - czyli jak dotrzeć do klienta

Content marketing daje wiele możliwości dotarcia do swoich Klientów. Jest mnóstwo kanałów, które możesz wykorzystać do dystrybucji swoich artykułów, treści wizualnych oraz wideo. Podczas budowania strategii swojej marki pamiętaj, by każdorazowo dopasować przekaz oraz kanał do specyfiki swojej branży oraz do potrzeb swojej grupy docelowej.

Grupa TENSE Natalia Mielcarek