Content marketing w polskich firmach – efektywny czy nie?

Content marketing w polskich firmach – efektywny czy nie? nf.pl

Ponad 50 proc. firm uważa, że mierzenie skuteczności content marketingu jest trudne. 20 proc. w ogóle takich pomiarów nie prowadzi – wynika z badania przeprowadzonego przez platformę WhitePress.

Od września do listopada 2015 roku platforma WhitePress prowadziła badania efektywności content marketingu w polskich firmach. Platforma zwróciła się z pytaniami zarówno do agencji, jak i do firm, które samodzielnie realizują działania CM. W ankiecie udział wzięło ponad 260 podmiotów.

Jakie są najważniejsze wnioski z badań?

Ponad 50 proc. badanych uważa, że mierzenie skuteczności content marketingu jest trudne. 20 proc. w ogóle takich pomiarów nie prowadzi. Wśród celów, jakie marketerzy chcą realizować z pomocą content marketingu, najważniejsze okazało się budowanie świadomości marki (tak odpowiedziało 75 proc. badanych) oraz pozyskiwanie leadów, klientów i sprzedaż (69 proc.). Wydaje się też, że czas dużych budżetów kierowanych na działania CM jeszcze nie nastał – 46 proc. przebadanych firm wydaje na content marketing mniej niż 1 000 zł miesięcznie. Jednocześnie podobny procent firm planuje zwiększyć budżet na działania CM w kolejnych latach.

7 obszarów CM

W sumie w raporcie omówiono siedem obszarów związanych z content marketingiem – ocenę CM, efektywność i pomiar działań, strategię, realizację strategii, cele, budżet i prognozy. W raporcie są uwzględnione także wypowiedzi ekspertów firm i mediów, które współpracowały przy tworzeniu i promocji raportu. Wypowiadają się: Marcin Małecki z portalu NowyMarketing.pl, Jarosław Pająk z Plisty, Jagoda Prętnicka-Markiewicz z SentiOne, Wiktor Orzeł z ContentHouse i Natalia Chrzanowska z Brand24.

Rosną wymagania odbiorców treści

– Wymagania internautów będą rosły. Już niedługo nie tak łatwo będzie ich zachęcić do interakcji jednie po przeczytaniu kolejnego artykułu czy porady. Formy contentu staną się coraz bardziej dopracowane, unikalne i interaktywne. Powstaną dedykowane rozwiązania służące do publikacji, promocji i dzielenia się wysokiej jakości treściami. Ze strony firm nacisk zostanie położony na mierzenie efektów oraz łączenie działań CM z marketing automation i lead nurturing – tak wyniki raportu podsumowuje dr Paweł Strykowski, CEO WhitePress.

Podobne artykuły:

Raport jest bezpłatny, można go pobrać pod adresem: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/173/pierwsze-polskie-badania-efektywnosci-content-marketingu-e-book

WhitePress s.c. Michał Żołądkowski