Content marketing w systemie marketing automation

Content marketing w systemie marketing automation materiał PR

Content marketing jest jedną z najpopularniejszych i najskuteczniejszych metod budowania relacji firmy z potencjalnymi klientami. Metoda ta opiera się na publikacji wartościowych i ciekawych treści...

… w formie artykułów, wpisów na blogu, postów w mediach społecznościowych, prezentacji, e-booków czy materiałów wideo.

Tworzenie i dystrybucja interesujących i wartościowych treści pozwala na pozyskanie zaufania konsumentów i budowę wizerunku marki jako eksperta w danej dziedzinie. U podstaw tej formy marketingu leżą założenia inbound marketingu, zgodnie z którymi to potencjalny klient sam odnajduje treści związane z marką, poprzez poszukiwanie rzetelnych informacji na interesujące go tematy.

Kluczowy jest tu właśnie content (czyli treść), który musi być na tyle ciekawy dla odbiorców, by chcieli śledzić bloga danej marki, jej profile w Facebooku czy Twitterze lub też zasubskrybować jej newsletter.

Sprawne prowadzenie działań content marketingowych jest możliwe dzięki zastosowaniu systemu Marketing Automation – rozwiązanie takie pozwala na wysyłkę newslettera, zarządzanie mediami społecznościowymi czy tworzenie i publikację informacji prasowych. Poza tworzeniem i dystrybucją treści, systemy MA dostarczają również raporty i statystyki związane z wykonanymi działaniami, dzięki czemu marketerzy widzą jakim powodzeniem cieszą się poszczególne materiały w określonych grupach odbiorców. Jak to wygląda w praktyce?

iPresso
 

Newsletter

Jedną z najskuteczniejszych form komunikacji z konsumentami jest cykliczna wysyłka newsletterów dostarczających ciekawych i oryginalnych treści osobom zainteresowanym daną tematyką. Systemy Marketing Automation zapewniają szybkie i intuicyjne tworzenie newslettera dzięki zastosowaniu gotowych szablonów – zapisanych w systemie lub stworzonych przez samego użytkownika. Dzięki szablonom oraz narzędziom takim jak kreator Drag & Drop (przeciągnij i upuść), który dostępny jest w systemie iPresso Marketing Automation, tworzenie kolejnych edycji newslettera jest proste i szybkie. Wysyłka takiego e-maila może zostać zdefiniowane w systemie wraz z określeniem odpowiednio wysegmentowanej grupy docelowej, w najdogodniejszym momencie i w wybranej przez marketera formie.

Podobne artykuły:

Co więcej, system Marketing Automation zapewnia wgląd w dokładne statystyki każdej z takich wysyłek, dzięki czemu marketerzy mogą prześledzić zmieniające się trendy pod kątem popularności swoich treści (ilu jest subskrybentów, ile osób otwiera e-maile i klika w zawarte w nich odnośniki). Na podstawie tych danych można na bieżąco optymalizować przygotowywane materiały, tak aby zwiększać ich skuteczność.

Media społecznościowe

Social media są obecnie najpopularniejszą metodą rozpowszechniania treści marketingowych. Jak wynika z „2016 B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets, and Trends – North America”, opracowanego przez Content Marketing Institute, w Ameryce Północnej z narzędzia tego korzysta już 93% firm.

Systemy Marketing Automation sprawiają, że zarządzanie wieloma profilami w różnych mediach społecznościowymi jest proste zarówno dla marketerów zatrudnionych bezpośrednio przez firmę, jak i dla agencji obsługujących licznych klientów.

Automatyzacja pozwala na tworzenie, planowanie i publikacje treści w takich serwisach jak Facebook, Twitter, YouTube czy Slideshare. Dzięki raportom firma może w czasie rzeczywistym monitorować statystyki związane z danym kontem w social mediach i promować ten content, który jest najlepiej odbierany przez internautów.

Jedną z zalet stosowania systemu MA do zarządzania treściami w social mediach jest oszczędność czasu i energii marketerów. Wszystko odbywa się tu z tego samego poziomu – bez potrzeby ciągłego przelogowywania się pomiędzy różnymi serwisami i profilami społecznościowymi.

Publikacje materiałów w prasie

Systemy Marketing Automation, takie jak iPresso, zapewniają też możliwość tworzenia, publikacji i dystrybucji informacji prasowych. Dzięki temu narzędziu możliwa jest budowa zainteresowania tematyką związaną z działalnością firmy.

Dystrybucja informacji prasowych i materiałów dla mediów odbywa się z wykorzystaniem kompleksowego narzędzia pozwalającego na zdefiniowanie takich elementów, jak czas dystrybucji czy grupa adresatów oraz śledzenie efektów wysyłki on-line. Dzięki zastosowaniu funkcji dystrybucji materiałów prasowych, ważne dla firmy treści w ekspresowym tempie dotrą do redakcji i dziennikarzy na całym świecie. System umożliwia również zarządzanie profesjonalnym internetowym biurem prasowym, które może być zintegrowane graficznie z macierzystym serwisem internetowym firmy.

Podobnie jak w zakresie publikacji treści w mediach społecznościowych czy wysyłki newslettera, tak też w przypadku publikacji informacji prasowych systemy Marketing Automation dają wgląd w statystyki, dzięki którym marketerzy mogą wyciągnąć wnioski co do swoich przyszłych działań.

Więcej o działaniu systemu marketing automation dowiesz się z oficjalnego bloga iPresso: http://marketingautomagic.pl/