Cztery książki, które pomogły mi zwiększyć sprzedaż

Cztery książki, które pomogły mi zwiększyć sprzedaż www.sxc.hu

Kiedyś raczej sceptycznie odnosiłem się do książek na temat prowadzenia biznesu. W ciągu ostatniego roku przeczytałem jednak dość dużo literatury fachowej, którą polecili mi znajomi z branży.

Zdobytą wiedzę wykorzystałem we własnych firmach. Po wprowadzeniu innowacji w interesie zaczęły się zmiany na lepsze. Spośród wielu pozycji na uwagę zasługują cztery książki, dzięki którym udało się zwiększyć sprzedaż.

Non Obvious, autor Rohit Bhargava

Książka, która nauczy biznesmena przewidywać trendy we własnej  branży i opowie o najnowszych tendencjach na rynku. Przez cztery lata profesor marketingu Rohit Bhargava przewidywał nieoczywiste trendy, zadając pytania, których nie zadawał nikt inny. Dlatego też z jego ekspertyz korzysta już wiele organizacji, łącznie z Intel i Bankiem Światowym. W swojej pracy opowiada o tym, jak zastosować „nieoczywiste myślenie”, aby przyniosło korzyść naszemu biznesowi. Autor przedstawia nowe trendy w takich kategoriach jak: „Zachowanie konsumentów”, „Mass-media i edukacja”, „Marketing i sieci społecznościowe”, „Technologie i design”, „Ekonomia i biznes”. Jest to książka, która pomoże rozszerzyć horyzonty myślowe, określić dzisiejsze wzorce i tendencje przyszłości tak, aby widzieć to, czego nie widzą inni.

Zakupologia: prawdy i kłamstwa o tym, dlaczego kupujemy, autor Martin Lindstorm

Jest to książka, o tym, co tak naprawdę przykuwa uwagę kupujących i zmusza ich do tego, by swoje ciężko zarobione pieniądze wydawać na rzeczy niepotrzebne i mało użyteczne. Zakupologia opowiada o sile oddziaływania brandu, potędze reklamy i jej wpływie na naszą podświadomość. Mówi o ograniczeniach i ostrzeżeniach, o podtekście seksualnym i wielu innych rzeczach, z którymi codziennie mamy do czynienia. Jako ciekawostkę można dodać, iż budżet przeznaczony na przeprowadzenie badań eksperymentalnych, na których oparta jest książka wynosił 7 miliardów dolarów.

Skuszeni: Jak tworzyć produkty kształtujące nawyki konsumenckie, autor Nir Eyal

Książka opisuje składający się z czterech etapów proces, pozwalający kształtować nawyki konsumentów. Produkty kształtujące nawyki konsumenta, powodują, iż kupujący ciągle i regularnie do nich wracają bez wykorzystania agresywnego marketingu lub innego rodzaju reklamy.

Autor proponuje czytelnikom sposoby kształtowania przyzwyczajeń oraz udziela wskazówek praktycznych, jak stworzyć produkt, który spodoba się nabywcy, a także prezentuje przegląd środków używanych przez Pinterest, Twitter, Instagram i inne produkty, wciągających konsumenta i sprzyjających kształtowaniu jego przyzwyczajeń.

The Brain Sell: When Science Meets Shopping , autor David Lewis

W warunkach dużej konkurencji firmy wykorzystują nauki o mózgu do analizy tego, jak robimy zakupy i jakie ukryte czynniki zmuszają nas do kupowania nawet wtedy, kiedy nic kopić nie chcemy. Twórca neuromarketingu David Lewis opowiada o metodach, które kuszą ludzi do dokonania kolejnego, najczęściej niezbyt potrzebnego zakupu.  Zadziwia fakt, że kupujący zazwyczaj nawet nie podejrzewa, że znajduje się pod wpływem technologii neuromarketingu.

Czytajcie i eksperymentujcie. Z mojego doświadczenia wynika, że warto.

Andrzej Byczkowski, współzałożyciel firmy Cintapunto