Czy polskie firmy potrafią się zmieniać?

Czy polskie firmy potrafią się zmieniać? Pixabay.com

Na nowy rok chętnie planujemy zmiany, podobnie jest z firmami. Jak sobie z tym radzą? Okazuje się, że aż 70 proc. zmian w polskich przedsiębiorstwach kończy się niepowodzeniem. Dzisiaj opublikowano raport z Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą.

Autorzy ze Szkoły Zarządzania Zmianą przebadali ponad 200 organizacji, w większości dużych firm, które przeprowadzały różnego rodzaju zmiany. Dotyczyły na przykład restrukturyzacji, fuzji lub przejęcia, redukcji kosztów, przebudowania strategii, przeprojektowania procesów, wprowadzenia nowego oprogramowanie czy systemów IT. Z jakim efektem firmy realizowały zmiany? Okazuje się, że tylko w mniej niż 30 proc. przypadków udało się całkowicie zrealizować zakładane cele. Dlaczego tak się dzieje?

Subskrybuj autora aby czytać dalej

PR EXPERT Marcin Wojciechowski